Лип
Ходові системи автомобілів. Залежні та незалежні підвіски
Колеса здійснюють зв’язок автомобіля з дорогою і забезпечують його рух у бажаному напряму. За режимом роботи колеса автомобіля розділяються на ведучі і ведені.
Ведучі колеса, сприймаючи силу тяжіння від маси автомобіля, перетворюють крутний момент, що підводиться до них трансмісією, у силу тяги, яка забезпечує поступальний рух автомобіля.
Ведені колеса сприймають вертикальну силу тяжіння від маси автомобіля і штовхаючі зусилля від рами (остова), перетворюючи поступальний рух автомобіля у своє кочення по дорозі.
Частіш за все ведені колеса є й керованими – забезпечують зміну напрямку руху автомобіля. Передні і задні колеса кожного автомобіля в більшості випадків однакові і взаємозамінні.
Кожне автомобільне колесо складається з двох основних частин: внутрішньої – жорсткої і зовнішньої – пружної.
Зовнішня частина являє собою гумову шину 1 (рис. 4.2), до внутрішньої частини належать обід 4, диск 2 і маточина 3.
Ободи коліс легкових автомобілів виготовляють нерозбірними, глибокими. Вантажні автомобілі частіш за все комплектують колесами із розбірними, знімним бортом і неглибокими ободами.
Рис. 4.2. Схема автомобільного колеса
Шини відносять до числа найбільш важливих і дорогих частин автомобіля. Так, вартість комплекту шин складає приблизно 20…30% первісної вартості автомобіля, а в процесі експлуатації із загальних витрат близько 10…15% приходиться на витрати по відновленню шин. Сучасні автомобільні шини можуть бути камерними і безкамерними.
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.