Тра
Конструктивні особливості КШМ двигунів
Кривошипно-шатунний механізм (КШМ) призначений для сприйняття тиску газів у циліндрах і для перетворення зворотно-поступального руху поршнів в обертальний рух колінчастого вала двигуна.
Взаємне розташування основних деталей кривошипно-шатунних механізмів сучасних автомобільних двигунів досить різноманітне. Найбільш розповсюджені схеми компонувань КШМ показані на рис. 2.4.
Рис. 2.4. Схеми кривошипно-шатунних механізмів
Широко поширені двигуни, у яких усі циліндри розташовані в один ряд. Такі двигуни називають однорядними (або скорочено рядними). При однорядних схемах розташування осі циліндрів можуть займати вертикальне положення (рис. 2.4 а).
Для зменшення габаритної висоти в деяких двигунах циліндри розташовують під кутом ? = 20…150° до вертикалі (рис. 2.4 б).
Існують також однорядні двигуни з горизонтальним розташуванням циліндрів (рис. 2.4 в).
Для скорочення габаритної довжини в багатоциліндрових двигунах циліндри найчастіше розташовують у два ряди, переважно під кутом 90° (рис. 2.4 г). Такі двигуни називають V -подібними. Останнім часом з’явилися V – подібні двигуни з розташуванням циліндрів під меншим кутом від 12° до 17°.
Відомі також двигуни з горизонтальним розташуванням циліндрів під кутом 180° (рис. 2.4 д). Такі двигуни називають опозитними. Їх поршні рухаються в протилежних напрямках і взаємно урівноважують сили інерції. Крім того, опозитні двигуни зручно розміщати під підлогою кузова (наприклад, в автобусах).
У двигунів деяких фірм циліндри розташовані у три ряди. Ці двигуни називають W -подібними. Незважаючи на підвищену складність конструкції, такі двигуни дуже компактні.
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.