Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

28
Кві

Регулятори кута випередження запалювання

Тиск газів, що розширюються після запалювання робочої сумiшi, може бути найкраще використаний при умові, якщо суміш цілком згорить зразу ж після переходу поршня в. м. т. (8-15° повороту шийки колінчастого вала після в. м. т.). Враховуючи, що суміш горить певний час, її треба запалювати з деяким випередженням, тобто до підходу поршня у в. м. т. Величина кута повороту колінчастого вала з моменту запалювання робочої сумiшi до в. м. т. називається кутом випередження запалювання. Цей кут залежить від числа обертів колінчастого вала, швидкості згоряння сумiшi i навантаження на двигун.

Швидкiсть згоряння робочої сумiшi i час на її згоряння у двигунi не завжди вiдповiдають одне одному. Із збільшенням числа обертiв колiнчастого вала двигуна час на згоряння сумiшi зменшується, тому кут випередження повинен збiльшуватись. При зменшеннi навантаження двигуна до мiнiмальної величини дросель прикривається i кiлькicть робочої сумiшi, що надходить до цилiндрiв, зменщується, а кiлькiсть залишкових газiв, що домішується до неї, збільшується.

Така робоча сумiш горiтиме повiльнiше, i тому кут випередження запалювання повинен також збiльшуватися. Однак необхідно пам’ятати, що дуже велике збільшення кута випередження неприпустиме, бо гази, розширюючись, діятимуть назустріч поршню, i потужнicть двигуна зменшиться.

Надмiрне зменшення кута випередження призведе до пiзнього запалювання сумiшi, внаслiдок чого її згоряння продовжуватиметься нaвiть при pyxовi поршня униз, а тиск газів i потужнicть двигуна падатимуть.

При пізньому запалюванні стінки цилiндрiв, охолодна рiдина i випускнi труби перегріваються, бо робоча суміш згоряє під час робочого ходу i нaвiть при випуску відпрацьованих газів.

Вакуумний регулятор випередження запалювання. Змiнa кута випередження запалювання залежно від навантаження двигуна здiйснюється автоматично за допомогою вакуумного регулятора, який встановлюють на корпусі переривника.

Якщо прикрити дросель, навантаження на двигун зменшиться, а розрідження за дроселем збiльшиться. Це розрiдження передається по трубцi у порожнину пiд кришкою регулятора. Внаслідок рiзницi тискiв дiафрагма перемiститься в бік кришки, стисне пружину i за допомогою тяги перемістить диск переривника у напрямi проти обертання кулачка, забезпечуючи цим більш раннє запалювання.

Коли навантаження двигуна збільшиться, дросель відкриється i розрідження за дроселем i в кaмepi регулятора зменшиться, пружина розтиснеться, діафрагма, а разом з нею i диск переривника займуть початкове положення. Отже, потрібний кут випередження запалювання при будь-якому режимі роботи можна забезпечити лише при спiльнiй роботі відцентрового i вакуумного регуляторів.

Октан-коректор. Кут випередження запалювання має вплив на появлення детонаційного згоряння робочої сумiшi. Під час експлуатації автомобіля доводиться застосовувати паливо з різним октановим числом, а тому кут випередження запалювання треба регулювати залежно від сорту палива, що здійснюється за допомогою спеціального приладу, який дістав назву октан – коректора.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим