Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

29
Кві

Пускові системи, прилади систем освітлення і сигналізації

Способи пуску двигунів. Щоб запустити двигун внутрішнього згоряння, обертання колінчатого вала необхідно довести до деякої частоти, що забезпечує сумішоутворення, заповнення циліндрів свіжим зарядом, стиск і запалення суміші. Ця частота обертання при температурі повітря вище 00С для карбюраторних двигунів повинна бути не менш 40…50 об/хв, а дизелів не менш 150…250 об/хв.

Спеціальні механізми і пристрої, призначені для швидкого і надійного пуску, складають систему пуску. Розрізняють наступні способи пуску двигунів.

Пуск від руки застосуємо для карбюраторних двигунів. При цьому способі пуску колінчатий вал двигуна повертають пусковою рукояткою, палець якої зчіплюється з храповиком на носку колінчатого вала, чи шнуром, намотуваним на маховик (двигун П-10УД).

Пуск допоміжним бензиновим двигуном використовується в більшості тракторних дизелів. Щоб передати обертання від вала пускового двигуна валу дизеля, у систему пуску включена силова передача. Коли починає працювати дизель, пусковий двигун і силова передача автоматично відокремлюються від нього.

Для полегшення пуску дизеля водяні системи охолодження пускового двигуна і дизеля зв’язані між собою, що забезпечує прогрів дизеля.

У багатьох моделей двигунів, обладнаних електричним стартером, наявний пристрій для пуску від руки, яким користаються, коли розряджена акумуляторна  батарея чи несправний стартер.

Система пуску допоміжним двигуном. Найбільш широко поширена система пуску за допомогою допоміжного двигуна П-10УД і його модифікацій (дизелі А-41, А-01М, Д-240Л, СМД-14 і СМД-60).

Двигун П-10УД одноциліндровий, карбюраторний, бензиновий, із кривошипно-камерною продувкою.

При роботі двигуна на регуляторі без навантаження (холостий хід) частота обертання трохи підвищується (на 8…11%). Цю частоту обертання називають максирисною частотою обертання на холостому ходу.

Двигун П-10УД запускають електричним стартером. Маховик двигуна має вінець для з’єднання із шестернею стартера.

У систему пуску допоміжним двигуном у дизелів А-01М і Д-160 входять наступні складальні одиниці, що забезпечують передачу крутного моменту, від колінчатого вала пускового двигуна колінчатому валу дизеля: зчеплення, двоступінчастий редуктор, муфта вільного ходу, автомат вимикання.

Комплект цих складальних одиниць можна умовно іменувати силовою передачею системи пуску допоміжним двигуном.

Зчеплення призначене для плавного з’єднання колінчатих валів працюючого пускового двигуна і дизеля і роз’єднання їх.

Редуктор дає можливість обертати колінчатий вал дизеля уповільнено (прогрів дизеля) і з підвищеною частотою обертання (пуск дизеля).

Муфта вільного ходу й автомат вимикання забезпечують вимикання шестерні привода, коли колінчатий вал дизеля розів’є постійну частоту обертання.

До приладiв освiтлення й свiтловоi сигналiзацii належать:

– фари;

– пiдфарники;

– заднi лixтарi;

– покажчики повороту;

– лiхтар oсвітлення номерного знака й багажника;

– плафони освiтлення салону кузова;п

– пiдкапотна лампа;

– лампа освiтлення щитка приладiв;

– контрольнi лампи (покажчикiв повороту, габаритного освiтлення, дальнього свiтла фар, заднiх протитуманних вогнів, стоянкового гальма, рiвня рiдини в бачку гiдропривода гальм, заряджання акумуляторної батареї, недостатнього тиску оливи у двигунi, резерву палива в бацi, обiгрiвання заднього скла);

– лixтарi свiтла заднього ходу.

Кола зазначених приладiв мають перемикачi та вмикачi й захищенi вiдповiдними запобiжниками.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим