Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

27
Бер

Діагностування і технічне обслуговування коробок передач і роздавальних коробок. Діагностування і технічне обслуговування карданних передач

Основні ознаки несправності коробки передач:

а) шум під час руху автомобіля. З’являється через:

– відсутність оливи в картері;

– велике спрацювання зубів шестерень і підшипників валів.

Для усунення несправності слід перевірити рівень оливи в картері, який має бути поблизу нижньої кромки бічного заливного отвору (автомобілі ВАЗ, ЗАЗ та ГАЗ-24) або біля мітки на оливовимірювальному стержні (автомобілі «Москвич»); якщо треба, то слід долити оливу, перевірити й відрегулювати вільний хід педалі зчеплення. Якщо шум не припиниться, то коробку слід розібрати й замінити спрацьовані деталі.

б) утруднення перемикання передач. Спостерігається внаслідок:

– застосування оливи з підвищеною в’язкістю;

– поломки пружин кілець синхронізаторів;

– неповного вимикання зчеплення (веде);

– деформування або заїдання сферичного шарніра важеля перемикання передач;

– заїдання штоків вилок і деформування вилок перемикання передач.

в) самочинне вимикання передачі. Спричиняється:

– спрацюванням фіксаторів або поломкою їхніх пружин;

– спрацюванням блокувальних кілець синхронізаторів.

Для усунення зазначених несправностей треба зняти й розібрати коробку передач, спрацьовані деталі замінити.

г) підтікання оливи. Підтікання масла з картерів коробок може бути при пошкодженні прокладок, зносі сальників, із-за підвищеного тиску в картерах.

Для перевірки масла автомобіль без вантажу ставлять на рівній поверхні і затягують ручне гальмо. Встановлюють важіль управління трансмісією по черзі у всі позиції. Потім встановлюють його в положенні N (нейтральному). Двигун повинен працювати на холостому ході, щоб можна було відчути роботу гідротрансформатора. Здійснюють перевірку при роботі трансмісії, як в холодному, так і в розігрітому стані. Оскільки рівні масла в цьому випадку будуть різними, використають стрижньовий покажчик з двома шкалами. Одна шкала призначена для прогрітого двигуна, а інша — для холодного.

Перевірку рівня масла на холодному двигуні необхідно проводити після 1 міни роботи двигуна на холостому ході. Стрижньовий покажчик протирають ганчірочкою, повністю занурюють в масло, виймають і знімають свідчення. Якщо на шкалі для вимірювання рівня масла в трансмісії при холодному двигуні рівень масла досяг відмітки «МАХ», він відповідає нормі.

Рівень масла вимірюють за шкалою для гарячого двигуна, якщо перед виміром на великій швидкості було пройдено відстань більше 20 км. Рівень відповідає нормі, якщо він знаходиться між відмітками «MIN» і «МАХ». Дуже багато масло відразу не заливає, оскільки можуть відбутися збої в роботі трансмісії. Надлишок масла зливають.

Головні несправності карданних передач.

Основні несправності:

а) послаблення кріплення фланців карданних шарнірів і проміжної опори;

б) спрацювання шліцьової муфти, хрестовини й підшипників;

в) прогин вала.

Ці несправності проявляються у ривках під час зрушування автомобіля з місця й перемикання передач, а також у шумах під час руху.

Перевірка стану рухомого шліцьового з’єднання валу: переміщення в шліцьовому з’єднанні повинне бути плавним і не мати поперечного люфта. Невеликий люфт можна виключити заміною шліцьової вилки на нову, з’єднання заповнити мастилом. У разі заклинювання шліцьового з’єднання до нерозбірного стану вал підлягає заміні. Перевірте окружний зазор в шліцьовому з’єднанні ковзаючої вилки переднього карданного валу. Гранично допустимий окружний зазор по середньому діаметру шліц 0,30 мм.

Перевіряються карданні шарніри на легкість і плавність провертання вилок і на відсутність радіальних і осьових переміщень, перевірка стану карданних шарнірів на плавність обертання і наявність осьових і окружних люфтів в підшипниках хрестовин. При наявність окружного люфта хрестовина підлягає заміні. При невеликому осьовому зазорі шарнір ремонтується заміною стопорних кілець на великих по товщині. При наявність масельничок в шарніри додається мастило.

Ви можете завантажити дану роботу повність, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим