Бер
Діагностування і технічне обслуговування ведучих мостів автомобілів і тракторів
Основні ознаки несправності ведучого моста:
Підвищений нагрів головної передачі. Причини:
– зайва або недостатня кількість масла в картері. Потрібно: перевірити і довести до нормального рівня масло в картері;
– збільшений натяг підшипників. Потрібно: відрегулювати натяг підшипників;
– неправильне регулювання зачеплення зубчатих коліс. Потрібно: відрегулювати зачеплення зубчатих коліс.
Підвищений шум головної передачі. Причини:
– осьове переміщення в конічних підшипниках або їх знос. Потрібно: перевірити стан підшипників, відрегулювати їх затягування або замінити підшипники;
– порушення зачеплення зубчатих коліс (зсув плями контакту або невідповідність величини бічного зазору). Потрібно: відрегулювати зачеплення зубчатих коліс;
– великий знос зубчатих коліс, пошкодження зубів коліс. Потрібно: замінити зношені зубчаті колеса і відрегулювати їх зачеплення;
– ослабло кріплення підшипників. Потрібно: затягнути гайки кріплення підшипників, відрегулювавши їх переднатяг.
Протікання масла. Причина:
– забруднення сапуна. Потрібно: очистити сапун.
Регулювання головної передачі включає регулювання попереднього натягу підшипників ведучого і веденого конічних зубчатих коліс в зборі, диференціала і регулювання бічного зазору і плями контакту конічної пари. Для забезпечення попереднього натягу в конічних підшипниках провідного конічного колеса в зборі за наявності осьового переміщення потрібно:
– зменшити товщину пакету регулювальних шайб шліфуванням або заміною однієї або обох регулювальних шайб шайбами із запасних частин на величину осьового переміщення плюс 0,04—0,06 мм;
– затягнути гайку кріплення фланця провідного конічного колеса з моментом 240—360 Н*м (24—36 кгс*м);
– перевірити силу провертання стакана підшипників, яка повинна бути рівна 11,4—22,8 Н (1,14—2,28 кгс).
Потрібно заміряти силу провертання при безперервному обертанні стакана в один бік не менше чим після п’яти повних оборотів. Підшипники при цьому повинні бути змащені, а кришка стакана підшипників повинна бути зрушена так, щоб манжета не чинила опору обертанню зубчатих коліс. При Р<11,4 Н (1,14 кгс) або Р>22,8 Н (2,28 кгс) регулювання попереднього натягу потрібно повторити.
Для забезпечення попереднього натягу в конічних підшипниках веденого конічного зубчатого колеса в зборі за наявності осьового переміщення потрібно:
– зменшити товщину пакету регулювальних шайб шліфуванням або заміною однієї або обох шайб шайбами з комплекту запасних частин на величину осьового переміщення плюс 0,03—0,05 мм;
– затягнути гайку кріплення підшипників веденого конічного колеса з моментом 350—400 Н*м (35—40 кгс*м);
– перевірити силу Р провертання стакана підшипників, яка повинна бути рівна 14,3—50 Н (1,43— 5 кгс). Потрібно заміряти силу провертання при безперервному обертанні в один бік не менше чим після п’яти повних оборотів валу. Підшипники при цьому повинні бути змащені. При Р<14,3 Н (1,43 кгс) або Р>50 Н (5 кгс) регулювання попереднього натягу потрібно повторити.
Відрегульовані по попередньому натягу складальні одиниці веденого і ведучого зубчатих коліс потрібно встановите в картер редуктора і відрегулювати підбором регулювальних шайб бічний зазор, який повинен бути в межах 0,20—0,35 мм, і пляму контакту конічної пари.
Потрібно встановити диференціал так, щоб зубчатий вінець веденого циліндрового колеса був симетричний щодо зубчатого вінця провідного циліндрового колеса, і затягнути болти кріплення кришок підшипників міжколісного диференціала з моментом 100 — 120 Н*м (10—12 кгс*м), відрегулювати підшипники диференціала регулювальними гайками, для цього рівномірно з двох сторін потрібно затягувати їх до моменту, при якому відстань Е між кришками підшипників збільшиться на 0,10— 0,20 мм. Відрегулювавши підшипники, потрібно затягнути остаточно болти кріплення кришок підшипників з моментом 250—320 Н*м (25—30 кгс*м).
Ви можете завантажити дану роботу повність, клікнувши на посилання.