Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

01
Сер

Діагностування і технічне обслуговування рульового керування автомобіля

1. Головні несправності рульового керування автомобіля

Основні ознаки несправностей:

– збільшений вільний хід рульового колеса;

– туге обертання рульового вала;

– осьовий люфт рульового вала й рульового колеса;

– протікання оливи з картера рульового механізму;

стук у рульовому керуванні.

Збільшення вільного ходу рульового колеса може спричинитися:

– послабленням кріплень або спрацюванням шарнірних з’єднань рульових тяг;

– послабленням кріплення картера рульового механізму та рульової сошки;

– спрацюванням ролика й черв’яка та їхніх підшипників;

– порушенням регулювання рульового механізму.

Вільний хід рульового колеса, виміряний по його ободу, має не перевищувати 10…15 мм на автомобілях “Москвич” і ЗАЗ, 18…20 мм – на автомобілях ВАЗ, 10…20 мм – на автомобілі ГАЗ-24.

Для перевірки слід:

– передні колеса поставити в середнє положення, що відповідає руху автомобіля по прямій, повертати рульове колесо ліворуч до упора, але не порушуючи положення перехід коліс;

– помітити положення рульового колеса за якою-небудь точкою на щитку приладів;

– повернути рульове колесо праворуч, також не порушуючи положення коліс;

– виміряти відстань, пройдену якою-небудь точкою на ободі колеса. Це й буде вільний хід.

Точніше вільний хід можна визначити за допомогою спеціального приладу – люфтоміра.

Туге обертання рульового вала може спричинятися:

– деформацією деталей рульового привода;

– відсутність оливи в картері рульового механізму;

– неправильним регулюванням зачеплення або спрацюванням підшипників черв’яка та ролика;

– неправильним установленням кутів передніх коліс.

Осьовий зазор в роликових підшипниках черв’яка рульового механізму усувають за допомогою прокладок під кришкою картера рульового механізму, при відокремленій подовжній тязі. Правильність регулювання перевіряють по зусиллю на ободі рульового колеса.

Осьовий люфт рульового вала на автомобілях ВАЗ та ГАЗ-24 можна усунути регулюванням підшипників черв’яка, видаливши частину регулювальних прокладок між кришкою та кратером рульового механізму. Для вибрання осьового люфта на автомобілі “Москвич” треба підтягнути регулювальну гайку картера рульового механізму, послабивши контргайку, а на автомобілі ЗАЗ – підтягнути пробку, послабивши штопорну гайку. Щоб усунути люфт рульового колеса, треба підтягнути гайку кріплення його на рульовому валу.

Осьовий зазор в роликових підшипниках черв’яка рульового механізму усувають за допомогою прокладок під кришкою картера рульового механізму, при відокремленій поздовжній тязі. Правильність регулювання перевіряють по зусиллю на ободі рульового колеса.

Справна робота гідропідсилювача рульового управління залежить від рівня масла в бачку, його своєчасного поповнення і заміни, промивки фільтру, усунення течі і правильного натягнення приводного пасу насоса. У пневматичному гідропідсилювачі необхідно здійснювати контроль і відновлення герметичності повітропроводів, регулювання вільного ходу штока розподільника повітря і затягування пружини слідкуючого механізму до величини, що забезпечує його включення при зусиллі на рульовому колесі 100—110 Н.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим