Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

04
Сер

Діагностування і технічне обслуговування ходових систем

В процесі експлуатації автомобіля відбуваються значні зміни технічного стану його ходовій частині. Лонжерони і поперечина рами піддаються вигину, з’являються тріщини, слабшають болтові і заклепувальні з’єднання, ресори втрачають пружність, відбувається поломка їх листом, амортизатори із-за зносу зв’язаних деталей втрачають здатність гасити коливання підвіски.

У передньому мосту деформується балка, зношуються шкворневі з’єднання, розробляються підшипники і їх гнізда в маточинах коліс, скривлюються важелі поворотних цапф, в підвісках легкових автомобілів зношуються різьбові пальці і ексцентрикові  втулки. В результаті виниклих дефектів змінюються кути установки керованих  коліс, що погіршує їх стабілізацію, утрудняє управління, викликає інтенсивний знос шин і збільшивши витрату палива унаслідок підвищення опору коченню коліс.

До несправностей ходової частини відносяться також пошкодження коліс і шин: розробка отворів в диску під шпильки кріплення коліс до маточини, погнутість диска, пом’ятій і розриви закраїни обода, нерівномірний знос протектора і розриви каркаса шин.

Основними несправностями рами є ослаблення заклепок, поява в рамі тріщин і зламів. Ослаблені заклепки виявляються по звуку, що деренчить, який вони видають при простукуванні молотком. Тріщини і злами визначаються зовнішнім оглядом. Заклепки, що ослабіли, слід замінити новими або замість них поставити болти з пружинними шайбами.

Унаслідок високої міцності і жорсткості рама особливого технічного обслуговування не вимагає. Необхідно щодня очищати її від грязі і пилу (снігу), проводити миття. При ТО-1 перевіряють стан заклепувальних з’єднань і цілісність окремих елементів рами. Необхідно стежити за станом забарвлення рами і своєчасно підфарбовувати місця, де забарвлення порушене.

Характерними несправностями підвісок можуть бути: втрата пружності або поломка листів ресори, знос пальців ресор і втулок, підтікання рідини з амортизаторів і маточин балансирної підвіски, ослаблення кріплень пальців реактивних штанг, наявність осьового зазору в маточинах балансирної підвіски, знос гумових подушок (автомобілі ГАЗ).

Несправності підвіски виявляються зовнішнім оглядом, по стукоту у вузлах підвіски під час руху, по тривалому розгойдуванню автомобіля. Причиною поломки або зайвого прогинання ресор може бути перевантаження автомобіля або перевищення швидкості руху по поганих дорогах. Поламані або такі, що втратили пружність листи ресор потрібно замінити.

Знос пальців і втулок ресор може бути із-за невчасного або неякісного їх мастила. Підтікання рідини з амортизатора, масла з маточини балансирної підвіски відбувається із-за зносу ущільнень. Зношені деталі замінюють новими. У амортизаторі  слід також підтягти гайку корпусу.

Надмірне розгойдування автомобіля може бути через відсутність або недостатньої кількості рідини в амортизаторах або унаслідок їх несправності. Дефект усувається ремонтом амортизаторів і доливанням рідини.

Ослаблення кріплення кульових пальців реактивних штанг може бути із-за невчасного підтягання їх гайок.

Знос гумових подушок ресор автомобілів ГАЗ виявляється в зближенні рами з ресорами, що визначається нахилом автомобіля в один бік. Зношені подушки замінюються новими.

Сходження коліс регулюється зміною довжини бічної рульової тяги обертанням регулювальних трубок з ослабленими стягнутими хомутами. Перед регулюванням кута сходження коліс сошку рульового механізму встановлюють в середнє положення (спиці рульового колеса стоять горизонтально). Ознаки відхилення кута сходження коліс від норми: сильний пилкоподібний знос шин (навіть при невеликих відхиленнях), виск шин в повороті, підвищена витрата палива із-за великого опору коченню передніх коліс.

Перед регулюванням кутів сходження передніх коліс слід переконатися, що тиск в шинах відповідає нормі, знос протекторів на лівому і правому колесах приблизно однаковий, відсутній люфт в підшипниках і рульовому управлінні, колісні диски не деформовані. Спочатку перевіряють і регулюють кут подовжнього нахилу осі повороту, потім кут розвалу і в останню чергу — сходження коліс.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим