Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

26
Вер

Призначення, класифікація та особливості конструкції опорно-зчіпних пристроїв ЛТЗ

Конструкції опорно-зчіпних пристроїв

Основним і найбільш розповсюдженим типом опорно-зчіпного пристрою для сідельних автопоїздів є напівавтоматичний пристрій з робочими деталями роз’ємно-зчіпного вузла у вигляді шкворнів напівпричепа – захопів сідла тягача. Інші типи опорно-зчіпних пристроїв застосовуються значно рідше. Конструкція опорно-зчіпних (сідельних) пристроїв відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO. Тому, незважаючи на конструктивні розходження, сідельні пристрої США, ФРН, Англії й інших країн по своїх приєднувальних і встановлювальних розмірах практично не відрізняються один від одного. Вітчизняні конструкції сідельних пристроїв випускаються відповідно до вимог ГОСТу 9917—61, пов’язаних з міжнародними нормативами.

Для сідельних тягачів вітчизняного виробництва передбачено чотири типорозміри опорно-зчіпних пристроїв, що відрізняються між собою габаритами сідла. Розміри останнього залежать від величини розрахункового вертикального навантаження Zo і загальної ваги напівпричепа, що буксирується.

Дуговий (сферичний) опорно-зчіпний пристрій, спроектований для активного автопоїзда з передачею потужності до напівпричепа через сідло, показаний на рис. 2. На лонжеронах рами тягача закріплено чотири кронштейни 1, що несуть цапфи 2 з опорними роликами 3, реборди, що мають. Два сектори 4 швелерного профілі можуть перекочуватися в поперечному напрямі по опорних роликах 3. Радіус дуги сектора для описуваної конструкції рівний 0,95 м, а довжина по периметру розрахована на відхилення напівпричепа від нейтрального положення в бік на кут ±15°.

На поперечині 11 секторів закріплено дві цапфи 10, на яких може повертатися сідло 5 (разом з роз’ємно-зчіпним механізмом). Цим забезпечується подовжня гнучкість ланок автопоїзда. Внизу до сектора 4 прикріплений конічний редуктор 8, що передає обертання від горизонтального валу 9 до вертикального валу 7 приводу. На вертикальному валу 7 змонтований універсальний шарнір 6, вісь гойдання якого співпадає з віссю цапф 10.

Рис. 2. Дуговий опорно-зчіпний пристрій сідельних автопоїздів

Таке взаємне положення цапф і шарніра допускає обертання вертикального валу приводу при подовжніх відхиленнях напівпричепа.

Корпус верхнього редуктора, аналогічного редуктору 8 і змонтованого на опорному листі напівпричепа.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим