Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

02
Лис

Особливості конструкції поворотних пристроїв розпусків, причепів і напівпричепів

Поворотний пристрій (рис. 1) складається з копіра 1 із захватним клином 4, тягової балки 2 з двома роликовими штовхачами 3 і тросів управління. При зчепленні тягача клин 4 служить для жорсткого з’єднання копіра з сідельним пристроєм і забезпечення повороту копіра разом з тягачем щодо напівпричепа.

При складанні ланок автопоїзда поворот копіра 1 разом з сідельним пристроєм тягача викликає поворот тягової балки 2, укріпленою на рамі напівпричепа. При повороті тягової балки 2 переміщаються троси управління, які перехрещуються, і викликають поворот ходової осі напівпричепа.

При подовжньому розміщенні тросів управління (рис. 2) двохплечеві важелі, що коливаються, 4 (штовхачі) з роликами 2, дотичними з копіром 1, встановлені на осях 3 в кронштейнах рами напівпричепа. Задні кінці штовхачів тягою 5 з’єднуються з Т-образним важелем 6, до якого кріпляться подовжні троси 7 управління, сполучені задніми кінцями з кронштейнами 8 поворотній ходовій осі 9 напівпричепа.

При складанні автопоїзда ролики 2, обкатуючись по копіру 1, сполученому з сідельним пристроєм тягача, викликають поворот важелів 4; останні тягою 5 повертають Т-образний важіль 6, який переміщає троси 7 управління, що приводить до повороту осі 9 напівпричепа. Наявність поворотних важелів 4, тяги 5 і Т-образного важеля 6 дозволяє при подовжньому розташуванні тросів 7 забезпечити необхідний поворот ходової осі 9 напівпричепа. Досягши кута складання в 15° її поворот припиняється, оскільки ролики 2 штовхачів 4 стикаються з тією частиною копіра, у якої кривизни постійна.

Рис. 1. Поворотний пристрій з тросами, які перехрещуються, що забезпечує швидке зчеплення – розчеплення автопоїзда

Такі конструкції забезпечують швидке зчеплення – розчеплення автопоїздів і дозволяють також використовувати напівпричіп з керованими колесами з серійними сідельними тягачами без додаткових пристроїв.

Рис. 2. Поворотний пристрій з подовжніми тросами, що забезпечує швидке зчеплення – розчеплення автопоїзда

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Один коментар до “Особливості конструкції поворотних пристроїв розпусків, причепів і напівпричепів”

  • 1
    Коментар від Olga

    Надзвичайно цікава робота про складання ланок автопоїзда. Матеріал викладено в доступній формі, очевидно, що автор достатньо володіє темою, особливу цінність для читача, як на мене, має роз”яснення щодо швидкого зчеплення – розчеплення автопоїздів. З повагою, Ольга

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим