Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

09
Лис

Призначення, класифікація та особливості конструкції гальмівних систем автопотягів

Вимоги до конструкції гальмівних систем автопоїздів

До специфічних слід віднести в першу чергу наступні вимоги:

1. Висока ефективність дії, що оцінюється величиною уповільнення і величиною гальмівного шляху. Уповільнення при гальмуванні, особливо аварійному, повинне бути по можливості максимальним, а гальмівний шлях – мінімальним.

Висока ефективність дії гальмівних систем досягається: а) повним використанням зчіпних ланок автопоїзда, здійснюваним правильним розподілом загальної гальмівної сили по окремих осях; б) швидкістю спрацьовування приводу; в) синхронністю гальмування тягача і причіпної ланки.

2. Рівна ефективність дії гальмівних систем автопоїздів незалежно від ваги і конструкції, не поступлива ефективності дії гальм одиночних автомобілів. Виконання цієї вимоги сприятиме збільшенню середніх швидкостей руху автопоїздів і їх продуктивності і дозволить безпечніше експлуатувати автопоїзда на дорогах в загальному потоці автотранспортних засобів.

3. Достатня енергоємність гальм, що дозволяє проводити багатократні і тривалі гальмування автопоїздів без небезпеки перегріву гальмівних механізмів і зниження ефективності їх дії. Температура нагріву барабанів гальмівних механізмів не повинна перевищувати 70-80°.

4. Безвідмовність дії гальмівної системи автопоїздів протягом всього терміну їх роботи. На відміну від відмови багатьох інших механізмів автопоїзда, відмова гальм в більшості випадків закінчується важкими дорожніми подіями. Одним з можливих шляхів підвищення надійності дії гальм є застосування гальмівних приводів з декількома самостійними контурами. Вихід з ладу одного з контурів допускає гальмування автопоїзда.

5. Наявність стежачої дії в гальмівній системі, що дозволяє проводити гальмування автопоїзда з необхідною інтенсивністю залежно від зусилля, що прикладається водієм до гальмівної педалі або важеля.

6. Легкість управління гальмівною системою автопоїзда. Виконання цієї вимоги досягається правильним вибором ходів педалей і важелів органів управління і передавального числа приводу, установкою в приводі різного роду підсилювачів, раціональною конструкцією гальмівних механізмів. За відсутності підсилювачів необхідна ефективність гальмування повинна досягатися при зусиллі на гальмівній педалі, що не перевершує 30-40 кГ.

7. Стійкість автопоїзда при гальмуванні і збереження його керованості, при яких виключалися б небезпечні явища складання, що викликаються блокуванням коліс. Необхідну стійкість на гальмівних режимах можливо отримати за рахунок того, що часткового недовикористало зчіпної ваги на всіх загальмовуваних колесах, а також установкою в гальмівних механізмах спеціальних антиблокувальних пристроїв.

8. Автоматичне загальмовування причіпної ланки у випадках обриву зчіпного пристрою автопоїзда.

9. Можливість надійного гальмування автопоїзда на тривалій стоянці.

10. Стабільність регулювань гальмівного приводу і гальмівних механізмів і легкість їх виконання.

11. Відсутність при спрацьовуванні гальмівної системи і дії гальмівних механізмів дратівливих шумів і скрипів.

12. Захищеність гальмівних механізмів і приладів гальмо ний системи від попадання пороши, волога і масла.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим