Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

30
Лис

Призначення, класифікація та особливості конструкції приводів активних автопотягів

Вимоги до типу і конструкції приводів

Дослідження тягових якостей і прохідності активних автопоїздів дозволяють сформулювати основні вимоги до приводів періодичної дії коліс причепів або напівпричепів з відбором потужності від двигуна тягача і активних потягів в цілому.

1. Для автопоїздів середньої вантажопідйомності конструкція приводу повинна забезпечувати можливість його роботи при русі з швидкостями до 15-20 км/ч.

2. Елементи конструкції приводу повинні розраховуватися на подолання ділянок бездоріжжя з коефіцієнтом опору ??0,3 і для короткочасної реалізації коефіцієнта зчеплення ??0,6…0,7.

3. Результати численних випробувань показують, що для повної реалізації зчіпних якостей, а також підвищення динамічних показників питома потужність активних автопоїздів повинна бути не меншого 10-12 л. с/т.

4. Для забезпечення мінімального опору при русі активного автопоїзда його конструкція повинна передбачати кінематичне розузгодження між колесами тягача і причепа (напівпричепа) не більше 3-4%.

Ця вимога особлива важливо для активних сідельних автопоїздів з некерованими колесами напівпричепів.

5. Для забезпечення нормальної експлуатації активних автопоїздів в різних кліматичних районах конструкція приводу коліс причепів і напівпричепів повинна бути працездатна в інтервалі температур від +50 до -50° С.

Вимоги до активних потягів з приводом постійної дії будуть аналогічні вимогам, що пред’являються до приводів звичайних багатоприводних колісних машин.

Приводи коліс причіпних ланок періодичної дії

В даний час є три основні напрями активізації осей причепів і напівпричепів:

застосування різних типів приводів (механічного, гідрооб’ємного, електричного) для передачі потужності на провідні осі причепа або напівпричепа безпосередньо від двигуна тягача;

розміщення на причіпній ланці автономної силової установки для приводу його коліс;

використання так званих підкатні провідних мостів з розміщенням на них силової установки.

Найбільш простим і ефективним способом є активізація осей причепів і напівпричепів шляхом відбору потужності від двигуна тягача.

Активізація за рахунок установки додаткового двигуна в основному переслідує мету підвищення середніх швидкостей руху на дорогах з твердими покриттями. Крім того, останні два напрями активізації представляються достатньо складними і вимагають для забезпечення надійної роботи застосування спеціальної дистанційної системи управління.

Найбільшого поширення набули автопоїзда з активізацією осей причепів і напівпричепів шляхом безпосереднього відбору потужності від двигуна тягача.

Механічний привід. Можливі дві конструктивні схеми механічного приводу з передачею моменту, що крутить, звичайною карданною передачею і через шворінь сідельний-зчіпного пристрою.

Істотним недоліком першої схеми є те, що кут складання між тягачем і напівпричепом обмежений гранично-допустимими кутами (40-42°) шарнірів карданів, що значно погіршує маневрені властивості такого автопоїзда. Останнє є причиною того, що подібна конструкція активного приводу мало поширена.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим