Лис
Технічне обслуговування багатоопераційних лісозаготівельних машин
Регламентні роботи з ТО технологічного обладнання багатоопераційних машин та щелепних навантажувачів
Для багатоопераційних машин та щелепних навантажувачів встановлено такі види планового технічного обслуговування: ЩТО, ТО-1, ТО-2, ТО-3 і СО.
Щоденне технічне обслуговування передбачає виконання таких операцій:
– зовнішній огляд машини и цілому, очищення її від забруднення та залишків деревини;
– протирання вікон і прибирання кабіни;
– перевірку натягу і етану линв та їх намотування на барабан лебідки;
– зовнішній огляд та перевірку стану кріплень вузлів і агрегатів;
– перевірку відсутності підтікання оливи у агрегатах;
– перевірку на герметичність гідросистеми;
– перевірку рівня оливи у баці гідросистеми (за потребою, доливання до верхньої позначки вказівника);
– огляд стану різальних кромок, ножів або пиляльних ланцюгів захоплювально-зрізувального пристрою (за потребою, заточування або заміна пиляльних ланцюгів);
– перевірку натягу пиляльного ланцюга.
Під час роботи в умовах підвищеного запилення через кожні 25-30 мото-годин слід промити касети повітреочисника і змастити оливою.
Технічне обслуговування №1 передбачає виконання таких операцій:
– виконання усіх операцій, передбачених ЩТО;
– перевірку і підтягування усіх кріплень та з’єднань;
– перевірку рівня і доливання оливи у редуктори помп та лебідки;
– перевірку і регулювання запобіжних клапанів у гідросистемі;
– змащування усіх точок обладнання згідно карти змащування;
– перевірку кріплення гілкорізних ножів;
– перевірку кріплення кронштейна пиляльної шини (зняти ведучу зірочку пиляльного ланцюга і перевірити її стан);
– перевірку затягування і фіксації болтів кріплення гідроманіпулятора, осей шарнірних з’єднань гідроманіпулятора і т.п.
Технічне обслуговування №2 передбачає виконання таких операцій:
– виконання усіх операцій, передбачених ТО-1;
– перевірку стану рукавів низького і високого тиску гідросистеми (за потребою, заміна несправних);
– перевірку і підтягування кріплень кришок гідроциліндрів та ущільнень на штоці;
– перевірку герметичності гідроциліндрів;
– заміну блоків і линв;
– перевірку стану, очищення і промивання фільтрів бака гідросистеми, фільтрувальних елементів, клапанів гідросистеми;
– змащування шарнірних з’єднань коника, підвіски і т.п.
Технічне обслуговування №3 передбачає виконання таких операцій:
– оцінку технічного стану технологічного обладнання з метою встановлення можливості й доцільності його подальшої експлуатації або ремонту;
– виконання усіх операцій, передбачених ТО-2;
– проминання та заміну оливи у редукторах помп і лебідки;
– промивання гідросистеми та заміну робочої рідини та фільтрувальних елементів;
– перевірку надійності кріплення вузлів та деталей технологічного обладнання;
– заміну зношених ножів гілкорізних машин;
– перевірку і регулювання підвіски захоплювально-зрізувального пристрою;
– перевірку й регулювання напірних (робочих) золотників системи.
Сезонне технічне обслуговування проводиться під час переходу до осінньо-зимового або весняно-літнього періодів експлуатації технологічного обладнання трелювальних тракторів. Його поєднують з ТО і виконують за температури повітря вище +5°С. Суть його полягає у заміні оливи та експлуатаційних рідин в залежності від сезону експлуатації.
Техніка безпеки під час роботи багатоопераційних машин
Загальні вимоги:
– до роботи допускаються особи віком від 18 років, після проходження відповідного медичного обстеження;
– до керування і обслуговування лісосічних машин допускаються особи, які пройшли відповідну підготовку і мають досвід роботи на типових машинах (пройшли стажування), отримали посвідчення та пройшли інструктаж з техніки безпеки;
– допуск до роботи і закріплення машиніста за машиною оформлюється наказом по підприємству;
– машиніст повинен працювати у спеціальному охайному одязі встановленої форми;
– в кабіні машини повинна бути аптечка та захисна каска, яку машиніст зобов’язаний одягати під час його виходу з кабіни;
– забороняється працювати на машині із несправними органами керування, ходовою частиною та навісним обладнанням;
– забороняється працювати з несправними елементами системи живлення (паливний бак, карбюратор пускового двигуна тощо), системи запалювання (акумуляторна батарея і т.п.);
– електороосвітлення і електрообладнання машини повинні бути у справному стані для можливості роботи в нічну зміну (за несправного електрообладнання працювати забороняється);
– забороняється використовувати відкритий вогонь для підігрівання двигуна, паливних баків і агрегатів гідросистеми;
– забороняється відкривати пробки оливних баків ударами металевих предметів;
– забороняється працювати за відсутності захисних огороджень;
– забороняється працювати на лісосіках зі слабкими заболоченими ґрунтами;
– у випадку появи в робочій зоні сторонніх осіб, робота машиною припиняється.
Підготівельні роботи на лісосіці, а саме звалювання дерев, трелювання, обрізування і збирання гілок та завантаження з використанням лісозаготівельних машин повинні проводитися згідно діючих “Правил техніки безпеки і виробничої санітарії у лісовій галузі”.
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.