Гру
Технічне обслуговування канатних установок
Регламентні роботи з ТО линвових установок
Правила технічної експлуатації линвових установок складаються із двох частин: правил експлуатації лебідок і правил експлуатації линвоблокових пристроїв.
Регламентні роботи з ТО лебідок
Для лебідок линво-підвісних установок встановлені такі види планового технічного обслуговування: ЩТО, ТО-1, ТО-2 і СО.
Щоденне технічне обслуговування проводиться на початку робочої зміни і включає виконання таких операцій:
– перевірку кріплення всіх вузлів, агрегатів і деталей;
– перевірку рівня оливи, води в двигуні приводу;
– перевірку роботи всіх приладів;
– змащування шестерень відкритих передач;
– очищення від забруднення та пилу всіх основних вузлів;
– промивання (1 раз на тиждень) масляних й паливних фільтрів.
Технічне обслуговування №1 проводиться через кожні 100 годин роботи і включає виконання таких операцій:
– виконання операцій ЩТО;
– заміну оливи в основному двигуні та редукторі пускового двигуна;
– перевірку і регулювання, за потребою, муфти зчеплення;
– регулювання зазору в свічках пускового двигуна;
– перевірку стану електропроводів;
– перевірку системи охолодження;
– змащення вузлів і агрегатів лебідки.
Технічне обслуговування №2 проводиться через кожні 200 годин роботи і включає виконання таких операцій:
– операції ТО-1;
– заміну оливи в редукторі приводу лебідки;
– перевірку гальмових накладок;
– промивання відстійника паливного бака, фільтрів і т. п.;
– перевірку стану і регулювання шестерень та підшипників редуктора (конічна пара);
– регулювання затягування шатунних підшипників компресора.
Сезонне технічне обслуговування лебідок проводиться під час переходу до осінньо-зимового та весняно-літнього періодів експлуатації. Його виконують разом з ТО за температури повітря +5 С і вище. Під час його проведення виконуються такі операції:
– заміна оливи в залежності від сезону;
– перевірка зазорів у спряженнях всіх вузлів і агрегатів;
– промивання муфти зчеплення й перевірка стану її деталей;
– утеплення радіатора (восени) або навпаки (весною);
– промивання паливних баків, відстійників, паливопроводів і т. п.
Регламентні роботи з ТО канатоблокових пристроїв
Для канатоблочних пристроїв канатних установок встановлені такі види планового технічного обслуговування: ЩТО, ТО-1, ТО-2 і СО.
Щоденне технічне обслуговування проводиться після закінчення робочої зміни і передбачає виконання таких операцій:
– зовнішній огляд пристроїв;
– очищення від забруднення елементів пристроїв;
– усунення виявлених несправностей.
Технічне обслуговування №1 проводиться через кожні 100 годин роботи і передбачає виконання таких операцій:
– роботи ЩТО;
– перевірку зашплінтованих і застопорених з’єднань;
– перевірку натягу несучого канату і розтяжок;
– змащення деталей, що труться.
Технічне обслуговування №2 проводиться через кожні 200 годин роботи і передбачає виконання таких операцій:
– роботи ТО-1;
– очищення від забруднення деталей каретки;
– очищення від забруднення інших вузлів та деталей установки;
– перевірку надійності кріплення тягового каната на каретці, підвісних вузлів установки;
– перевірку натягу розтяжок лебідки.
ТО після закінчення робіт на даній ділянці лісосіки полягає в наступному:
– розбирають каретку, обойми поліспаста і блоки;
– очищають під забруднення нерозбірні вузли і промивають їх;
– проводять зовнішній огляд деталей і вибраковують, за потребою, зношені деталі;
– перевіряють зварні шви корпусних деталей;
– змащують поверхні, що труться;
– збирають у вузли деталі, змащують і регулюють їх.
Техніка безпеки під час роботи линвових установок
Під час роботи линвових установок потрібно дотримуватися певних вимог безпеки. Правила техніки безпеки передбачено окремо для лебідок і линвоблокових пристроїв.
Техніка безпеки під час експлуатації лебідок:
– лебідка закріплюється за оператором-лебідником;
– оператор і чокерувальник повинні твердо знати умовні сигнали та визначати степінь придатності до роботи канатів і чокерів;
– робочі місця повинні бути обладнані навісами для захисту від сонця та атмосферних опадів;
– робоче місце оператора повинно бути огородженим від барабанів металевою сіткою;
– лебідка повинна бути надійно закріплена розтяжками для запобігання її зміщення під час роботи;
– перед початком роботи оператор зобов’язаний детально оглянути всі механізми і вузли лебідки, а також технологічну оснастку канатної установки;
– всі вузли і деталі, що обертаються, повинні огороджуватися;
– вмикати барабани оператор повинен за справної сигналізації та коли на барабані є не менше трьох витків линви.
Техніка безпеки під час експлуатації канатоблокових пристроїв:
– підвісна канатна установка монтується з проектом прив’язування, у який входить план і поздовжній профіль установки, а також технологічна карта розрахунково-пояснювальна записка, затверджені головним інженером підприємства;
– монтаж опор повинен викопуватися за сухої ясної погоди;
– за умови використання у якості опор дерев, що ростуть на лісосіці, потрібно з них попередньо обрізати сучки, а за умови використання штучних опор, потрібно їх оснащення проводити завчасно, до їх піднімання;
– особливу обережність потрібно проявляти під час натягу несного каната та його закріпленні;
– запуск в експлуатацію канатної установки дозволяється після проведення статичних випробувань з навантаженням, що на 25% перевищує розрахункову вантажність (результати випробувань оформлюються актом);
– експлуатація канатної установки дозволяється за умови справності та роботоздатності усіх її вузлів;
– відчіпання і зачіпання вантажів повинно відбуватися тільки за умови зупинки каретки та послабленні піднімального каната;
– під час переміщення каретки несним канатом робітники повинні знаходитися збоку від поздовжньої осі траси на віддалі не менше 1,5 висоти несного канату над відміткою землі;
– для періодичного огляду, ремонту і змащування каретки біля однієї з кінцевих опор повинна бути обладнана спеціальна площадка;
– рекомендується застосовувати звукову сигналізацію або телефонний зв’язок (за їх відсутності експлуатація установки заборонена).
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.