Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

01
Січ

Технічне обслуговування кранів

Регламентні роботи з ТО навантажувально-розвантажувальних машин і пристроїв (на прикладі ТО крана)

Профілактичне обслуговування навантажувально-розвантажувальних машин і пристроїв організовується за планово-запобіжною системою, яка передбачає проведення одного з видів технічного обслуговування для кожної машини чи пристрою після відповідного ними напрацювання. Воно повинно забезпечити їхню постійну технічну готовність, максимальні міжремонтні терміни служби, надійність роботи протягом зміни і відсутність простоїв через технічну несправність.

Для навантажувально-розвантажувальних машин і пристроїв встановлені такі види планового профілактичного технічного обслуговування, які різняться за обсягом робіт і періодичністю їх проведення: ЩТО, ТО-1, ТО-2 і СО.

Щоденне технічне обслуговування служить для підготовки машини і забезпечення її роботи без простоїв, поломок і аварій протягом зміни. Воно виконується машиністом (кранівником) у перерві між змінами під час здавання-приймання зміни протягом 30 хв., а також, за потребою, протягом зміни і передбачає виконання таких операцій:

– огляд крана, підкранових шляхів і вантажно-захоплювальних пристроїв;

– прибирання кабіни;

– кріпильні та змащувальні роботи.

Під час огляду перевіряють:

– чистоту і справність підкранових шляхів, механізмів крана, кабіни, відкритих зубчатих передач;

– міцність шпонкових і болтових з’єднань;

– відсутність тріщин в металоконструкціях і у зварних швах;

– регулювання гальмів і привідних захоплювачів;

– правильність положення канатів на блоках і барабанах;

– відсутність підтікання оливи з редукторів, наявність оливи в редукторах, підшипниках та інших вузлах, які змащуються;

– справність гаків, строп, траверс і грейферів.

Технічне обслуговування №1 проводиться кранівником через кожні 100 годин роботи нового крана або 80 годин роботи крана, який уже був у капітальному ремонті. Воно передбачає виконання таких операцій:

– операції ЩТО;

– перевірку гакових підвісів та гаків;

– детальний огляд та перевірку справності опорних підшипників і надійності кріплення гайок гаків;

– змащування підшипників гаків;

– перевірку стану вантажних канатів, надійності кріплення їх на барабані і фіксації кінців канатів;

– перевірку стану підшипників барабана, з’єднання барабана з вихідним валом редуктора;

– перевірку справності з’єднувальних муфт, стану шпонкових з’єднань півмуфт з валами;

– детальну перевірку гальм;

– перевірку стану канатних блоків, осьового і радіального зазорів їх підшипників;

– перевірку лебідки переміщення вантажного візка (електродвигун, муфти, гальмо, редуктор, барабан, кріплення канатів);

– перевірку зношення реборд та поверхонь всіх ходових коліс, бронзових втулок і осей коліс;

– перевірку справності та надійності роботи протиугінних захоплювачів;

– перевірку відсутності пошкоджень елементів несучої ферми і опор кранів, місць кріплення опор з фермами, болтових з’єднань металоконструкцій, зварних швів і місць конструкції, які піддані корозії;

– перевірку цілісності кабеля, що живить кран (заміряють опір ізоляції кабеля і проводів, з’єднання їх в перехідних коробках);

– перевірку роботи кабельного барабана, справність кабеля і чистоту струмознімальних кілець в барабані (у кранів ККС-10);

– траверси оглядаються не рідше 6 місяців, а щелепні грейфери – не рідше 10 днів.

Технічне обслуговування №2 проводиться через кожні 300 годин робі ш нового крана або через 240 годин роботи крана, який уже був у капітал йому ремонті. Підчас його проведення виконуються такі операції:

– операції ТО-1;

– детальний огляд крана;

– регулювання окремих механізмів і агрегатів без їх знімання;

– перевірка і змащування всіх підшипників;

– профілактичне розбирання і ревізія одного із механізмів крана;

– заміна линви одного з механізмів та зношених линв;

– перевірка електропроводки крана і стану ізоляції за допомогою мегометра. підтягування і зачищення контактів у місцях з’єднання.

Всі дані з ТО-2 заносять у крановий журнал, а дані про ремонт металоконструкцій, заміну линв і вантажо-захоплювальних пристроїв згідно “Правил Держтехнагляду” у паспорт крана. Після заміни линв або вантажо-захоплювальних пристроїв проводять випробування крана згідно вимог “Правил Держтехнагляду”.

Сезонне технічне обслуговування викликане переходом до осінньо-зимового або весняно-літнього періодів експлуатації кранів. СТО поєднують з черговим ТО. Під час його проведення виконуються такі види робіт:

– очищення крана і його механізмів від пилу і бруду;

– проминання картерів редукторі» і заміна оливи;

– підготовка кабіни машиніста до відповідного сезону;

– нівелювання і рихтування підкранових шляхів;

– замір опору розтікання струму і заземлювального контура;

– підготовка до сезону кабельного барабана (у кранів ККС-10).

Техніка безпеки під час роботи навантажувально-розвантажувальних машин і пристроїв (на прикладі крана)

Під час роботи кранів обслуговувальний і контролювальний персонал повинен строго дотримуватися вимог “Правил Держтехнагляду”. Під час роботи крана машиніст повинен:

– не відволікатися від роботи сторонніми справами і не залишати кран без дозволу керівництва;

– слідкувати, щоб двері кабіни були закриті та у ній не було сторонніх людей;

– під час роботи не чистити і не ремонтувати електроприлади, електрообладнання і не відкривати захисні кожухи;

– уважно слідкувати за роботою механізмів;

– перед кожною новою операцією краном давати попереджувальний звуковий сигнал;

– плавно без ривків і поштовхів, вмикати і вимикати механізми;

– піднімати і переміщувати вантаж слід тільки за відсутності сторонніх людей у зоні дії крана, після відходу стропальників від вантажу і подачі ними попереджувального сигналу;

– слідкувати за станом линв і переміщенням їх блоками (у випадку спадання линв з барабанів або блоків, слід відразу зупинити роботу крана);

– під час роботи на одному підкрановому шляху декількох кранів слід кувати за маневрами сусідніх кранів, а також за справністю кінцевих вимикачів наближення, які запобігають зіткненню кранів;

– у випадку роботи крана з щелепними або грейферними захоплювачами, виконувати інструкції завода-виготівника з їх безпечної експлуатації.

Машиністу забороняється:

– переміщувати людей, піднімати їх якимось способом;

– піднімати вантаж, маса якого перевищує вантажність крана.

Стропальнику категорично забороняється утримувати руками колоди або стропи, що зісковзують з пачки. За цих умов він повинен дати сигнал про опускання вантажу на землю і тільки після цього виправити його обв’язку.

Забороняється залізати на кран і злізати з нього під час роботи любого механізму.

Не дозволяється робота крана на підкранових шляхах, що мають поздовжній або поперечний ухили вище допустимих норм, несправний контур заземлення, неправильно встановлені або пошкоджені тупикові опори і кінцеві вимикачі, а також засмічені шляхи.

Металеві частини електродвигунів та інших приладів, які не знаходяться під напругою, повинні бути заземленими. Усі струмопровідні частини крана повинні бути огороджені, щоб унеможливити випадкового дотику до них.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим