Січ
Технічне обслуговування розкряжувальних ліній
Короткі відомості про будову і експлуатацію
Періодичність технічного обслуговування розкряжувальних ліній встановлюється з урахуванням умов експлуатації та конструктивних особливостей ліній. Для розкряжувальних ліній встановлені такі види планового технічного обслуговування: ЩТО, ТО і СО.
Регламентні роботи з ТО розкряжувальних ліній
Щоденне технічне обслуговування як основний вид технічного обслуговування викопується оператором і передбачає виконання таких операцій:
На початку зміни:
– перевірку рівня оливи у мастильному баці гідросистеми та доливання, за потребою, свіжої;
– перевірку надійності ущільнень гідросистеми (у випадку знаходження підтікання – усунення його);
– перевірку роботи всіх силових гідроциліндрів на холостому ходу;
– перевірку і підтягування всіх різьбових кріплень (особливу увагу звертають на кріплення пильних дисків);
– перевірку цілісності й натягування усіх пасів клинопасових передач;
– змащування вузлів згідно карт і схем змащування;
– перевірку стану електрообладнання ліній;
– холосту апробацію механізмів (особливу увагу звертають на плавність роботи окремих вузлів і відсутність вібрації механізмів);
– перевірку різальних кромок і етапу пильних дисків (за наявності дефектів та затуплених зубів-їх заміну).
В кінці зміни всі робочі механізми лінії повинні бути поставлені в неробоче положення, домкрат і упори опущені, маятникова пила встановлена у крайнє верхнє положення.
Технічне обслуговування №1 проводиться через кожні 100 годин роботи і передбачає виконання таких операцій:
– усіх операцій ІЦТО;
– перевірку тиску в гідросистемі лінії і, за потребою, регулювання запобіжних клапанів;
– промивання фільтрів;
– перевірку натягу ланцюгів та їх підтягування;
– перевірку стану штоків гідроциліндрів і, за виявлення забоїн, усунення їх дрібною шліфувальною шкуркою або оселком;
– повне змащування всіх механізмів згідно карт і схем змащування;
– перевірку стану трубопроводів високого тиску;
– перевірку стану зовнішніх електропроводів.
Технічне обслуговування №2 проводиться через кожні 300 годин роботи і передбачає виконання таких операцій:
– усіх операцій ТО-1;
– заміну оливи в гідросистемі;
– перевірку зношення усіх шарнірних з’єднань механізмів (за потребою – їх заміну);
– перевірку стану всіх зварних швів і, за потребою, їх повторне зварювання;
– перевірку стану підшипників ковзання і кочення (за потребою – їх заміну);
– перевірку кріплення електрообладнання;
– перевірку стану контактів магнітних пускачів, контактів реле, вимикачів, кнопок управління (окислені контакти потрібно замінити).
Сезонне технічне обслуговування розкряжувальних ліній проводиться під час переходу до осінньо-зимового та весняно-літнього періодів їх експлуатації. СТО суміщають з черговим ТО. Під час його проведення виконуються такі види робіт:
– промивання картерів редукторів;
– заміна оливи у відповідності з сезоном;
– підготовка кабіни оператора до відповідного сезону.
Техніка безпеки під час роботи розкряжувальних ліній
До управління і обслуговування ліній допускаються особи старше 18 років, які пройшли навчання, отримали відповідне посвідчення та пройшли інструктаж ч експлуатації і техніки безпеки під час роботи на напівавтоматичних розкряжувальних лініях.
Загальні вимоги:
– робочі місця біля напівавтоматичних ліній повинні бути очищеними від сміття і сторонніх предметів;
– з обох сторін пильного диска повинні бути встановлені захисні щити (на випадок розривання диска);
– на площадці для розробки на відстані 2-3 метри від пили з трьох сторін повинен бути встановлений захисний бар’єр, який би не дозволяв проходити стороннім особам до пили під час роботи;
– всі механізми, пульт управління і шафа контактів повинні бути заземленими;
– в кабіні оператора на підлозі повинні лежати гумові килимки та бути діелектричні рукавиці й чоботи.
Перед початком роботи на лінії оператор зобов’язаний:
– оглянути привідні вузли всіх механізмів лінії, їх кріплення;
– перевірити справність електричних ланцюгів управління лінією;
– перевірити справність блокувань системи управління лінією;
– впевнитися у відсутності на транспортері та приймальному столі лінії сторонніх предметів;
– перевірити дію сигналізації й освітлення.
Забороняється працювати на лінії за наявності дефектів на пильних дисках.
Перед запуском лінії оператор повинен пересвідчитися у відсутності людей в небезпечній зоні і дати попереджувальний сигнал про ввімкнення лінії.
Під час роботи лінії забороняється:
– знаходитися у площині обертання пильного диска;
– входити і виходити із кабіни оператора;
– відкривати електросилові шафи;
– проводити вирівнювання рухомих стовбурів та усувати застряглі куски деревини.
Після закінчення роботи оператор зобов’язаний:
– зупинити агрегати лінії;
– вимкнути головний рубильник (автомат);
– навести чистоту на робочому місці;
– перевірити справність агрегатів лінії;
– зробити відповідний запис у журналі спостережень.
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.