Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

05
Січ

Технічне обслуговування розкряжувальних ліній

Короткі відомості про будову і експлуатацію

Періодичність технічного обслуговування розкряжувальних ліній встановлюється з урахуванням умов експлуатації та конструктивних особливостей ліній. Для розкряжувальних ліній встановлені такі види планового технічного обслуговування: ЩТО, ТО і СО.

Регламентні роботи з ТО розкряжувальних ліній

Щоденне технічне обслуговування як основний вид технічного обслуговування викопується оператором і передбачає виконання таких операцій:

На початку зміни:

– перевірку рівня оливи у мастильному баці гідросистеми та доливання, за потребою, свіжої;

– перевірку надійності ущільнень гідросистеми (у випадку знаходження підтікання – усунення його);

– перевірку роботи всіх силових гідроциліндрів на холостому ходу;

– перевірку і підтягування всіх різьбових кріплень (особливу увагу звертають на кріплення пильних дисків);

– перевірку цілісності й натягування усіх пасів клинопасових передач;

– змащування вузлів згідно карт і схем змащування;

– перевірку стану електрообладнання ліній;

– холосту апробацію механізмів (особливу увагу звертають на плавність роботи окремих вузлів і відсутність вібрації механізмів);

– перевірку різальних кромок і етапу пильних дисків (за наявності дефектів та затуплених зубів-їх заміну).

В кінці зміни всі робочі механізми лінії повинні бути поставлені в неробоче положення, домкрат і упори опущені, маятникова пила встановлена у крайнє верхнє положення.

Технічне обслуговування №1 проводиться через кожні 100 годин роботи і передбачає виконання таких операцій:

– усіх операцій ІЦТО;

– перевірку тиску в гідросистемі лінії і, за потребою, регулювання запобіжних клапанів;

– промивання фільтрів;

– перевірку натягу ланцюгів та їх підтягування;

– перевірку стану штоків гідроциліндрів і, за виявлення забоїн, усунення їх дрібною шліфувальною шкуркою або оселком;

– повне змащування всіх механізмів згідно карт і схем змащування;

– перевірку стану трубопроводів високого тиску;

– перевірку стану зовнішніх електропроводів.

Технічне обслуговування №2 проводиться через кожні 300 годин роботи і передбачає виконання таких операцій:

– усіх операцій ТО-1;

– заміну оливи в гідросистемі;

– перевірку зношення усіх шарнірних з’єднань механізмів (за потребою – їх заміну);

– перевірку стану всіх зварних швів і, за потребою, їх повторне зварювання;

– перевірку стану підшипників ковзання і кочення (за потребою – їх заміну);

– перевірку кріплення електрообладнання;

– перевірку стану контактів магнітних пускачів, контактів реле, вимикачів, кнопок управління (окислені контакти потрібно замінити).

Сезонне технічне обслуговування розкряжувальних ліній проводиться під час переходу до осінньо-зимового та весняно-літнього періодів їх експлуатації. СТО суміщають з черговим ТО. Під час його проведення виконуються такі види робіт:

– промивання картерів редукторів;

– заміна оливи у відповідності з сезоном;

– підготовка кабіни оператора до відповідного сезону.

Техніка безпеки під час роботи розкряжувальних ліній

До управління і обслуговування ліній допускаються особи старше 18 років, які пройшли навчання, отримали відповідне посвідчення та пройшли інструктаж ч експлуатації і техніки безпеки під час роботи на напівавтоматичних розкряжувальних лініях.

Загальні вимоги:

– робочі місця біля напівавтоматичних ліній повинні бути очищеними від сміття і сторонніх предметів;

– з обох сторін пильного диска повинні бути встановлені захисні щити (на випадок розривання диска);

– на площадці для розробки на відстані 2-3 метри від пили з трьох сторін повинен бути встановлений захисний бар’єр, який би не дозволяв проходити стороннім особам до пили під час роботи;

– всі механізми, пульт управління і шафа контактів повинні бути заземленими;

– в кабіні оператора на підлозі повинні лежати гумові килимки та бути діелектричні рукавиці й чоботи.

Перед початком роботи на лінії оператор зобов’язаний:

– оглянути привідні вузли всіх механізмів лінії, їх кріплення;

– перевірити справність електричних ланцюгів управління лінією;

– перевірити справність блокувань системи управління лінією;

– впевнитися у відсутності на транспортері та приймальному столі лінії сторонніх предметів;

– перевірити дію сигналізації й освітлення.

Забороняється працювати на лінії за наявності дефектів на пильних дисках.

Перед запуском лінії оператор повинен пересвідчитися у відсутності людей в небезпечній зоні і дати попереджувальний сигнал про ввімкнення лінії.

Під час роботи лінії забороняється:

– знаходитися у площині обертання пильного диска;

– входити і виходити із кабіни оператора;

– відкривати електросилові шафи;

– проводити вирівнювання рухомих стовбурів та усувати застряглі куски деревини.

Після закінчення роботи оператор зобов’язаний:

– зупинити агрегати лінії;

– вимкнути головний рубильник (автомат);

– навести чистоту на робочому місці;

– перевірити справність агрегатів лінії;

– зробити відповідний запис у журналі спостережень.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим