Чер
Механізми повороту тракторів з шарнірно-зчленованою рамою
Трактори Т-150К і К-701. Поворот трактора Т-150К відбувається за рахунок кутового зміщення його піврам відносно їх вертикального шарніра 21 (рис. 84) за допомогою двох гідроциліндрів 23. Шестеренний насос 18 нагнітає в гідроциліндри масло. Воно проходить через золотниковий розподільник, конструкція якого і принцип дії в основному такі ж, як і в розподільника трактора МТЗ-80.
Коли рульове колесо не обертають, золотник 9 утримується пружинами 11 повзунів 10 у нейтральному положенні. Насос переганяє масло через перепускний клапан витрати 14 А корпус золотникового розподільника. По каналу В воно зливається в картер черв’ячного механізму і по зливній гідролінії 13 повертається в бак 16. Запірні клапани 6 і 8 закриті під дією пружин 5 і не дають маслу виходити із порожнин А і Б гідроциліндрів, перешкоджаючи тим самим самовільному відхиленню трактора від заданого напрямку руху.
При повороті рульового колеса вправо черв’як 4, загвинчуючись по сектору 3, зміщує золотник 9 на 2,5 мм в робоче положення (показано на рис. 84, в). Від подачі насоса масло відкриває клапан 6 і, зсуваючи плунжер 7, відкриває ним клапан 8. Проминаючи клапан 6, масло по гідролінії 25 нагнітається в порожнини А гідроциліндрів 23 (рис. 84, а), примушуючи поршні із штоками 22 переміщуватись у різні боки: піврами розвертаються на шарнірі 21 направо. В цей час масло, що знаходиться у порожнинах Б гідроциліндрів, витискується поршнями по гідролінії 26 через відкриті клапани 8 в бак. Під час повороту піврам тяга 1 зворотного зв’язку через сошку 2 повертає сектор 3, переміщуючи золотник у нейтральне положення (див. рис. 84, б). Тому, якщо не продовжувати обертання рульового колеса вправо, дальший поворот однієї піврами відносно другої припиниться.
Якщо рульове колесо повертають вліво, масло, відкриваючи клапан 8 (рис. 84, г), надходить в порожнини Б гідроциліндрів, із порожнин А витискується через клапан б в бак. Штоки гідроциліндрів повернуть трактор наліво. Поворот піврам триватиме доти, поки тяга 1 через сектор 3 поверне золотник знову у нейтральне положення.
Принцип роботи, схема дії і загальна будова рульового керування тракторів Т-150К і К-701 однакові.
При вивченні конструкції рульового керування трактора К-701 на лабораторно-практичних заняттях потрібно звернути увагу на такі особливості:
рульову колонку можна регулювати по висоті і на кут нахилу;
масляний бак загальний з гідросистемою механізму навіски;
для охолодження масла є трубчастий радіатор;
слідкуючий пристрій складається із поздовжньої і поперечної тяг і двоплечового колінчастого важеля;
в механізмі керування трактором є два редуктори із з’єднувальним валом, їх використовують при роботі трактора на реверсивному ході.
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.