Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

19
Тра

Вантажний автомобіль 6х6 з детальним опрацюванням роздавальної коробки

Вступ

Автомобільний транспорт займає чільне місце в транспортних перевезеннях нашої держави. Особливо він зручний при перевезенні вантажів на короткі відстані, при доставці їх до залізничних станцій, пристаней і портів, в обслуговуванні місцевого і сільськогосподарського вантажообігу. За обсягом вантажообігу автотранспорт не поступається залізничному й морському. Особливе місце посідають автомобілі і трактори в лісовій промисловості. Трактори використовуються як трелювальні агрегати на лісосіках так і шасі для канатних установок та інших лісових машин. Автомобілі використовуються на вивезені деревини та інших допоміжних роботах.

Автомобільним транспортом у 1995 р. перевезено 3483 млн пасажирів, 70 % вантажного парку зосереджено в господарствах і автопідприємствах (АТП).

Вантажами, які перевозять автотранспортом, в основному є продукція сільського господарства, харчової і легкої промисловості, будівельні матеріали. В районах Донбасу і Придніпров’я велике значення має також транспортування продукції вугільної промисловості.

Треба організувати вітчизняне автомобілебудування для забезпечення потреби України в автомобілях на 65—70 % (нині — 10—15 %).

Автомобільний транспорт потребує значного технічного оновлення, оптимізації структури парку за вантажопідйомністю, типами кузовів, наявністю спеціалізованих транспортних засобів, особли­во малої вантажопідйомності, розвитку мережі сервісного обслуговування, створення нових і модернізації діючих авторемонтних заводів.

Україна має великий науковий і технічний потенціал в галузі автомобіле та тракторобудування.

Автомобільні і тракторні заводи постійно працюють над удосконаленим конструкції автомобілів і тракторів, підвищенні їх експлуатаційних якостей, продуктивності, зменшенню витрати палива та мастильних матеріалів. Особлива увага приділяється зменшенню викидів шкідливих речовин в атмосферу та покращення умов роботи водіїв, тобто ергономічним параметрам автомобіля та тракторів.

3.2. Розрахунок та вибір передатних чисел механічної трансмісії

Загальне передатне число трансмісії існуючого автомобіля являє собою добуток передатних чисел усіх агрегатів трансмісії з урахуванням включених передач у коробці передач і роздавальній коробці. Максимальне значення загального передатного числа відповідає включеній першій передачі коробки і нижчій (першій) передачі роздавальної коробки. Мінімальне загальне передатне число відповідає вищій передачі коробки (найменше значення) і вищій (другій) передачі роздавальної коробки.

Максимальне значення загального передатного числа трансмісії повинно бути таким, щоб задовольнялися наступні умови:

– повністю навантажений автомобіль повинен долати сумарний максимальний опір дороги, який може виникнути у найважчих умовах, що відповідають його призначенню;

– максимальне загальне передатне число не повинно перевищувати значення, що забезпечується повним використанням зчіпних можливостей машини на сухій поверхні.

Сумарний максимальний опір дороги – це сума коефіцієнта опору коченню і підйому.

Максимальне передатне число трансмісії треба прийняти таким, щоб воно дорівнювало, або було більшим але не перевищувало значення отриманого за умовою повного використання зчіпних можливостей проектованого автомобіля.

4. Обґрунтування кінематичної схеми і опис конструктивних особливостей роздавальної коробки

Для розподілу крутного моменту між ведучими мостами застосовують на повнопривідних автомобілях роздавальні коробки. Роздавальні коробки встановлюють після коробок передач (іноді вони об’єднані в одному блоці). В основному вони одночасно служать двоступінчастими додатковими коробками. Такі роздавальні коробки розширюють діапазон зміни передатних чисел силової передачі повнопривідних автомобілів, а тим самим розширюється діапазон використання їхніх тягових і швидкісних можливостей.

За характером розподілу силового потоку роздавальні коробки поділяють на такі типи:

– роздавальні коробки з блокованим приводам ведених валів;

– роздавальні коробки з диференціальним приводом.

У роздавальних коробках з блокованим приводом усі вихідні вали обертаються з однаковою швидкістю, а крутний момент розподіляється пропорційно опорові обертанню ведучих коліс і жорсткості валів приводу. Блокований привод забезпечує майже повне використання сили зчеплення коліс ведучих мостів, але в трансмісії виникають додаткові втрати енергії внаслідок явища, що має назву “циркуляція потужності”, яке виникає особливо тоді, коли опір рухові автомобіля невеликий. Крім цього, на нерівностях, шини коліс проковзують відносно поверхні дороги, що призводить до перевантаження механізмів трансмісії, збільшення витрати пального і зношення шин.

Тому в автомобілях з такими роздавальними коробками на дорогах з твердим покриттям передній міст вимикають, що має свої переваги, оскільки крутний момент до нього не підводиться і його механізми зношуються значно менше, а коефіцієнт корисної дії трансмісії зростає. Передній міст вмикається тільки для підвищення прохідності на перезволоженій чи заболоченій ґрунтовій дорозі, або коли дорожнє покриття забезпечує малий коефіцієнт зчеплення (наприклад ожеледь).

На автомобілях, умови експлуатації яких вимагають щоб для забезпечення прохідності передній міст був постійно увімкнений, встановлюють роздавальні коробки з диференціальним приводом. У трансмісіях таких автомобілів явище циркуляції потужності не виникає.

Диференціальний привод забезпечує також краще використання зчіпної ваги автомобіля, тому в роздавальній коробці, переважно, встановлюють несиметричний міжосьовий

диференціал, який розподіляє сумарний момент між ведучими мостами пропорційно зчіпній вазі, що на них припадає. На всіх режимах роботи автомобіля ведучі мости завантажуються крутними моментами більш рівномірно, ніж у випадку застосування блокованого приводу.

Завдяки міжосьовому диференціалу, колеса ведучих мостів, можуть обертатися з різною частотою, залежно від шляху по якому вони котяться. Це не допускає циркуляції потужності та проковзування шин на нерівностях шляху і зменшує їх стирання. В особливо важких дорожніх умовах, щоб не допустити буксування коліс, міжосьовий диференціал короткочасно примусово блокується за допомогою спеціальної блокувальної муфти.

Особливістю роздавальної коробки трьохосьового автомобіля з блокованим приводом є наявність трьох ведених валів для приводу переднього, середнього та заднього ведучих мостів. Як і більшість роздавальних коробок, вона є двоступінчастою, тобто забезпечує можливість вмикання двох передач – нижчої і вищої.

Курсовий проект складається з пояснювальної записки та 3-х листів креслень. Ви можете завантажити даний курсовий проект повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим