Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

02
Чер

Розрахунок параметрів і компонування автомобіля (6х6) з детальним опрацюванням роздавальної коробки

Вступ

Метою курсового проекту є більш глибоке вивчення особливості конструкції вузлів і агрегатів автомобіля із основними заходами їх розрахунку та проектування, а також набуття навичок самостійного приймання рішень та вміння застосовувати свої знання для вирішення практичних питань.

В даний час важко собі уявити господарство держави без автомобілів. Не є винятком і лісова галузь. Для транспортування деревини використовують різні типи лісотранспортних засобів. Які відрізняються між собою, призначенням, кількістю, а також особливостями конструкції і спеціального обладнання. На вивезення деревини використовують автомобілі: МАЗ; ЗИЛ; КрАЗ; Урал, різних марок та моделей. Ці автомобілі мають вісі ведучі мости і призначені для роботи з причепами, напівпричепами, розпусками.

Сьогодні автомобілебудування України переживає важкі переломні часи внаслідок економічних чинників. Проте створюються спільні автомобілебудівні підприємства із закордонними підприємствами у цій галузі.

Є багато проектів нових автомобілів різного класу, що розроблені проектними бюро наших заводів, проте внаслідок відсутності інвестицій вони не можуть втілитися у життя.

Незадовільний стан справ і в машинобудуванні лісової галузі. Лісова галузь перебуває економних і еколого прийнятних машин для роботи в лісах, вивезення деревини та доглядом за лісом.

Щодо тенденції в розвитку автомобілебудування, то тепер на передній план виступають економічні, екологічні і ергономічні критерії. Не абияке значення має і дизайн проектного автомобіля, і найголовніше його ціна.

6. Оцінка прохідності та маневреності проектованого автомобіля

Під прохідністю автомобіля розуміють його здатність рухатися у важких дорожніх умовах, тобто долати значні нерівності та різноманітні перешкоди – рівчаки, стрімкі підйоми та горби. Автомобілі, що використовуються для лісопромислового комплексу України іноді працюють в особливо важких експлуатаційних умовах – на ґрунтових лісових дорогах зі значними нерівностями, а і в умовах бездоріжжя. Тому прохідність – це одна з важливих експлуатаційних властивостей.

Єдиного критерію повної оцінки прохідності транспортних засобів немає, оскільки прохідність залежить як від багатьох параметрів автомобіля, так і від стану поверхні дороги та досвіду водія і техніки водіння. Тому застосовують різноманітні показники прохідності автомобіля. Основні із них можна поділити на три групи: 1- тягово-зчіпні; 2 – геометричні; 3 – конструктивні.

6.1. Тягово-зчіпні показники прохідності

Погані дороги й бездоріжжя характеризуються, в першу чергу, підвищеним опором руху. Тому автомобіль повинен мати достатню тягову силу та динамічні й зчіпні властивості, які забезпечують потрібну прохідність.

Аналізуючи прохідність проектованого автомобіля треба мати на увазі, що коефіцієнт зчеплення залежить не тільки від типу і стану дорожньої поверхні, але визначається типом шин, тиском повітря в них та рисунком протектора.

6.3. Конструктивні фактори, що впливають на прохідність автомобіля

Проектуючи автомобіль та оцінюючи його прохідність, потрібно брати до уваги такі конструктивні особливості:

– тип і параметри шин;

– тип трансмісії;

– тип і конструкція диференціалів.

Опір коченню і зчеплення коліс з дорогою в значній мірі залежить не лише від типу і стану дорожнього покриття, але велике значення має тип шин коліс і тиск повітря у них. Зокрема, широкопрофільні шини низького тиску збільшують прохідність, оскільки забезпечують більші значення коефіцієнта зчеплення і зменшують глибину колії та руйнування поверхні ґрунтової дороги. Але на дорозі з твердим покриттям вони підвищують силу опору коченню. Певний вплив на коефіцієнта зчеплення та прохідність автомобіля має також тип рисунку і глибина протектора шини.

Для підвищення прохідності має значення також тип і блокування встановлених у трансмісії диференціалів. На автомобілях підвищеної прохідності можна застосувати той чи інший тип самоблокувальних диференціалів або примусове блокування міжколісних чи міжосьових диференціалів (переважно електрогідравлічне).

Висновки

На підставах проведеного огляду аналізу конструкції і параметрів автомобілів-аналогів з проектованим визначено залежності між їхніми ваговими та геометричними параметрами. За допомогою комп’ютера в середовищі Ехcel побудовано графічні залежності і проведено їх апроксимацію. За отриманими аналогічними виразами в залежності від заданої вантажопідйомності проектованого автомобіля визначено його власну масу, а також базу, довжину, ширину та висоту. Обґрунтовано капотну компонувальну схему, яка є кращою для автомобіля підвищеної прохідності. Проведено ваговий аналіз, де визначено навантаження на осі без вантажу та з вантажем, за яким вибрано швидкість.

Виконано розрахунок потрібної потужності двигуна та прийнято двигун. Питома потужність проектованого автомобіля знаходиться в межах питомих потужностей автомобілів-аналогів.

Розраховано та прийнято максимальне і мінімальне передатні числа трансмісій, які відповідають заданим умовам руху. Мінімальне передатне число забезпечує максимальну швидкість руху, а максимальне не перевищує значення розрахованих за умовою зчеплення коліс із дорогою. Визначено та прийнято передатні числа коробки передач та роздавальної коробки.

Обґрунтовано кінематичну схему трансмісії та прийнято роздавальну коробку.

Проведений розрахунок роздавальної коробки.

Курсовий проект складається із пояснювальної записки і графічного матеріалу.

Курсовий проект складається з пояснювальної записки та 3-х листів креслень. Ви можете завантажити даний курсовий проект повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим