Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

17
Вер

Лекція 16. Загальна методика опрацювання розрахункових моделей крутильних коливань трансмісії

Аналіз характеру динамічних навантажень у трансмісіях СЛМ

Динамічні навантаження, тобто змінні крутні моменти в трансмісії, зумовлені як зміною крутного моменту чи частоти обертання вала двигуна, так і змінним опором руху лісової машини та нерівностями опорної поверхні

Трансмісія самохідної машини являє собою складну динамічну систему з багатьма обертовими масами та пружними ланками, які з’єднані між собою шестеренчастими редукторами.

Розрахункова модель трансмісії ґрунтується на її представлені як системи з зосередженими параметрами, тобто як сукупності послідовно з’єднаних жорстких обертових мас і пружних та дисипативних безмасових елементів.

У розрахункових моделях динамічні властивості деталей одного ведучого моста, переважно, моделюють однією віткою, яка немов би об’єднує обертові маси та пружні елементи приводу лівого та правого ведучих коліс.

Можливість такого спрощення оправдується симетричністю конструкції і підтверджується результатами експериментальних та теоретичних досліджень. Заміряні динамічні крутні моменти у приводі лівого та правого коліс переважно мають не тільки однакові статистичні характеристики, але майже однакові миттєві значення. Це пояснюється однаковим характером зміни моменту опору на лівих і правих ведучих колесах.

Схема розрахункової моделі крутильних коливань трансмісії колісної машини 4х4 (без урахування тертя)

Розробляючи розрахункову модель трансмісії слід виділити дві групи обертових деталей:

– жорсткі деталі та вузли, що мають значну обертову масу;

– пружні ланки, тобто вали і деталі, які працюють на кручення і мають значну податливість.

Масою пружних валів нехтують.

Розглянемо трансмісію машини з колісною формулою 4?2, як найпростіший випадок. На схемі відобразимо тільки найбільш значні обертові маси, які приймають участь в крутильних коливаннях трансмісії. Масою деталей, що мають порівняно невеликі моменти інерції відносно осі обертання, нехтують.

У першу чергу слід скласти так звану попередню розрахункову модель трансмісії, в якій вказуються не тільки жорсткі обертові маси та пружні вали і дисипативні елементи, але й шестеренчасті редуктори, що їх з’єднують.

Схема попередньої розрахункової моделі крутильних коливань трансмісії машини з колісною формулою 4×2

Схема зведеної тримасової розрахункової моделі крутильних коливань колісної машини

Завантажити лекцію повністю можна тут.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим