Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

17
Сер

Лекція 23. Основні фактори, що визначають концепцію лісової машини. Аналіз можливих схем транспортування деревини

Концепція СЛМ – це сума уявлень про її схему компонування та зовнішній вигляд, вагу, геометричні параметри, потужність двигуна, тип і конструкцію та параметри трансмісії, тип і параметри технологічного обладнання і т.д.

Опрацюванням концепції машини та її вузлів займаються на усіх стадіях розроблення конструкторської документації. Це вимагає урахування численних факторів. Основними з них є так звані фактори призначення, але окрім них необхідно брати до уваги цілу низку інших факторів, що наглядно зображено на схемі. Вибір концепції пов’язаний не лише з призначенням СЛМ, але вимагає глибокого аналізу економічних вимог, технічних умов, результатів досліджень і винаходів, обмежувальних факторів та ін.

Розглядаючи призначення СЛМ виділяють фактори функціонального призначення та фактори оперативного призначення.

Функціональне призначення визначається операцією або сукупністю операцій, для виконання яких проектується машина.

Лісові машини бувають одноопераційними або багатоопераційними. Можна перелічити такі компоненти функціонального призначення СЛМ:

– звалювання дерев;

– пакетування;

– обрубування гілок;

– трелювання;

– навантажування та ін.

Під час аналізу компонентів функціонального і оперативного призначення машини обов’язково враховуються чинні стандарти.

У першу чергу це технічні умови або технічні вимоги. Технічні вимоги – це стандарт, який регламентує показники якості для того чи іншого типу та класу лісових машин. У ньому вказуються обов’язкові вимоги до найважливіших техніко-експлуатаційних показників машини, до її надійності, технологічності конструкції, рівня стандартизації й уніфікації, вимоги техніки безпеки, ергономічні, естетичні та інші вимоги.

Аналіз можливих схем транспортування деревини

На схему компонування і параметри лісової машини істотний вплив має розміщення транспортованої пачки деревини на СЛМ. Тому, приймаючи ту чи іншу концепцію лісової машини, у першу чергу слід обгрунтувати спосіб транспортування пачки деревини

Пачка деревини транспортується на СЛМ у навпіл навантаженому положенні

Пачка деревини розміщується на сідельному напівпричепі у навпіл навантаженому положенні

Пачка деревини транспортується у повністю навантаженому положенні на тягачі та на розпускові

Пакет деревини транспортується на напівпричепові та розпуску

Пакет транспортується у повністю навантаженому положенні на двох причепах-розпусках

Прохідність системи у важких умовах менша, ніж у попередніх, тому що пакет деревини зовсім не навантажує машину і не збільшує зчіпної ваги.

Пачка деревини повністю навантажена на лісову машину

Пакет сортиментів повністю на сортиментовозі

Пакет стовбурів чи дерев повністю навантажений на лісову машину

Аналіз факторів, що впливають на продуктивність лісотранспортних систем

Завантажити лекцію повністю можна тут.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим