Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

22
Лют

Лекція 30. Вибір навантажувальних режимів і методи розрахунку деталей проектованої СЛМ на міцність

Розрахунки на міцність є лише тоді вірогідними, якщо враховані швидкісні та навантажувальні режими, що діятимуть у реальних експлуатаційних умовах роботи проектованої СЛМ.

Швидкісний режим визначається швидкостями переміщення чи обертання деталей.

Навантажувальний режим характеризується сукупністю сил і крутних моментів, що діють у заданому агрегаті машини й сприймаються його деталями.

Залежно від характеру зміни сил та моментів, розрізняють:

– постійні навантаження (це сили та моменти, що виникають під дією ваги, під час монтажу вузла тощо);

– навантаження, що повільно змінюються в часі;

– змінні стаціонарні (усталені) та нестаціонарні (неусталені) навантаження.

Зміна швидкісних режимів переважно приводить до одночасної зміни навантажувальних режимів. Наприклад, перехід з однієї передачі коробки на іншу й зміна швидкості руху лісової машини викликає значну зміну навантажень в трансмісії та частоти її крутильних коливань.

Постійний навантажувальний режим задають максимальними значеннями сил чи моментів, або максимальними нормальними та дотичними напруженнями.

Параметри розрахункового навантажувального режиму можуть бути визначені в результаті проведення експериментальних досліджень дослідних зразків проектованої машини або шляхом моделювання динамічних процесів у її вузлах на комп’ютері.

Залежно від прийнятого розрахункового навантажувального режиму застосовують такі методи розрахунку деталей на міцність:

– розрахунок деталей на статичну міцність;

– розрахунок на витривалість (втому від змінних навантажень);

– розрахунок деталей на стійкість проти спрацювання і допустиму деформацію.

Статична міцність – це здатність деталі чи конструкції не руйнуватись під дією максимального постійного або максимального короткочасного навантаження.

Можна виділити два варіанти розрахунку на статичну міцність:

– розрахунок за максимальними значеннями сил чи моментів, що діють під час усталеного швидкісного режиму роботи машини;

– розрахунок за найбільшими динамічними (піковимими) значенням сил чи моментів, що виникають на перехідних режимах.

Витривалістю (втомною міцністю) називають здатність деталі не руйнуватись під дією багаторазових змінних напружень.

Завантажити лекцію повністю можна тут.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по e-mail і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2016 Неофіційний сайт НЛТУУ (Національний лісотехнічний університет України)

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим