Чер
Розвантажувально-навантажувальне і штабелювальне обладнання
До кранів мостового типу належать мостові, козлові і консольно-козлові. Вантажозахоплювальний орган підвішений до вантажного візка чи тали, що переміщується по пересувному мосту. У мостових кранів міст переміщується по рейковому шляху, закріпленому на колонах чи елементах споруд; у козлових кранів міст установлений на двох високих опорних стояках (козлах), що переміщаються по наземному крановому шляху; у консольно-козлових кранів міст з однією чи з двома консолями, встановлений на двох високих опорних стояках (козлах) і переміщається також по наземному крановому шляху.
Мостові крани застосовують для вивантаження деревинної сировини з рухомого складу лісовозного транспорту за один прийом і створення запасів стовбурів чи дерев на нижніх складах. Крани мають добру стійкість, велику вантажопідіймальність, мають жорстку конструкцію і прості в експлуатації. До недоліків варто зарахувати великі витрати на будівництво кранових шляхів.
На лісозаготівельних підприємствах застосовують мостові крани КМ-30Г, КМ-3001 і КМ-3076, що мають вантажопідіймальність по 30 т і проліт по 32 м; вони працюють зі швидкостями механізмів відповідно: підіймання вантажу 0,13 і 0,33 м/с, пересування крана 1,3 і 1,67 м/с.
Козлові крани, так само як і мостові, застосовують на вивантаженні деревинної сировини з рухомого складу лісовозного транспорту і для створення запасів деревинної сировини на нижніх складах. Крани обслуговують велику територію складу для запасів деревинної сировини, володіють хорошою стійкістю.
Витрати на будівництво наземного кранового шляху менші, ніж у мостових кранів. До недоліків кранів варто віднести велику металоємність і парусність. Козлові крани не мають зовнішніх консолей, а тому їхній міст перекриває лісовізну дорогу, тобто лісовозний транспорт, під час вивантаження деревинної сировини повинен розміщатися під мостом. Це, у свою чергу, зменшує територію складу для створення запасів деревинної сировини.
На вивантаженні з укладанням пачок чи стовбурів дерев у запас застосовують козлові крани ДО-305Н ( що випускалися раніше) і ПТ-62, що є модернізацією крана ДО-305 Н.
Консольно-козлові крани мають по дві консолі, по одній на кожному кінці моста. Крани застосовують для штабелювання і навантаження лісоматеріалів, а також для вивантаження рухомого складу лісовозного транспорту, подавання деревинної сировини на оброблення і створення запасів.
Кран ККП-32 має вантажопідіймальність 32 т і такі швидкості (м/с): підіймання вантажу 0,22, пересування візка і крана 1.
Козловий двоконсольний кран ККЛ-16 застосовують в основному на штабелювально-навантажувальних роботах.
Козловий двоконсольний кран ЛТ-62А застосовують на вивантаженні рухомого складу й укладанні пачок стовбурів (дерев) у запас і подачі їх до кряжувальних установок.
Козловий двоконсольний кран ККС-10 складається з моста грай частої конструкції, двох твердих і двох шарнірних опор.
Крани-лісонавантажувачі стрілового типу КБ-572 і КБ-572А зараховують до баштових кранів; вони призначені для механізації вантажно-розвантажувальних і штабелювальних робіт на нижніх складах Держлісгоспів і складах лісоматеріалів деревообробних підприємств та лісоперевальних бірж.
Баштовий кран – лісонавантажувач БКСМ-14ПМ2 знятий з виробництва, але ще експлуатується на нижніх складах.
Кабельні крани застосовують для вантаження дерев і стовбурів на відвантажних пунктах, а також для штабелювання сортиментів чи стовбурів на верхніх складах.
Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.