Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

07
Лип

Гальмові системи колісних тракторів з пневматичним приводом

Коли тиск у системі досягне верхньої межі, регулятор тиску і розвантажувальний пристрій переключають компресор на холостий хід, і нагнітання повітря в балони припиняється.

Відбувається це таким чином (рис. 1). Під дією зрослого тиску, який передається з балонів, кулькові клапани 25 і 24 регулятора тиску разом із штоком 23 переміщуються вгору, долаючи опір пружини 22. При цьому верхній клапан 24 перекриває канал А і, таким чином, ізолює від атмосфери канал Б, куди із балонів прямує стиснуте повітря.

Рис. 1. Регулятор тиску:

1 — шків; 6 — впускний клапан; 7 і 22 — пружини; 14 — плунжери; 21 і 23 — штоки; 24 і 25 — кулькові клапани; 26 — корпус регулятора тиску, 27 і 28 — фільтри

Під дією тиску повітря два плунжери 14 розвантажувального пристрою разом з коромислом переміщуються вгору, долаючи опір пружини. Штоки 21 плунжерів натискують на впускні клапани компресора, відкривають їх і утримують в такому положенні. В результаті поршні, які рухаються в протилежних напрямках, вільно переганяють повітря із одного циліндра в другий через порожнину В.

Рис. 2. Схема дії повітрерозподільника

33 — трубопровід до причепа; 34 — роз’єднувальний кран; 36 — манжета; 37 — повітророзподільник; 38 і 39 — впускний і випускний клапани повітророзподільника; 40 — балон причепа

З витраченням повітря тиск в балонах зменшується до нижньої межі, пружина 22 перемістить клапани регулятора тиску вниз. При цьому клапан 25 роз’єднує балони і канал Б, а клапан 24, відійшовши від свого сідла, відкриває вихід стиснутому повітрю із канала Б в атмосферу. Під дією пружини плунжери 14 переміщуються вниз і звільняють впускні клапани — компресор переключається на робочий режим. У випадку відказу регулятора тиску у балоні є кульковий запобіжний клапан. Він випускає надлишок повітря в атмосферу, коли тиск в системі досягає граничного.

Внаслідок розвантаження порожнини Е повітророзподільника причепа тиском (рис. 2), що діє з порожнини Ж на манжет, вона переміщується вгору разом із штоком 35. При цьому спочатку закривається випускний клапан 39 і роз’єднує порожнини Л і К, потім відкривається впускний клапан 38, і стиснуте повітря з балона 40 через порожнини Ж і К спрямовується в гальмові камери 41 — відбувається гальмування причепа.

Причіп автоматично загальмовується і при випадковому від’єднанні його від тягача, оскільки внаслідок витоку повітря через розірваний шланг порожнина Е повітророзподільника розвантажується від тиску.

Колicна гальмівна камера – останній виконуючий механізм гальмівної системи. На бiльшостi колісних машин встановленi дiафрагмовi гальмiвнi камери, в яких вiдбувається перетворення тиску стисненого повiтря у зусилля на штоку, який приводить у дiю гальмiвний механiзм.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по цьому e-mail: nltuu@nltuu.com.ua і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2018 Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим