Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

15
Тра

Будова змащувальних систем автотракторних двигунів

Система мащення призначена для зменшення тертя спрацьовування та перегріву поверхонь деталей, які взаємно переміщуються. Крім того, олія, проходячи між деталями двигуна, охолоджує їх і відводить продукти зносу. Це сукупність пристроїв, які подають масло в необхідній кількості до поверхонь тертя.

Тертя є трьох типів:

Сухе – поверхні деталей сухі і безпосередньо контактують між собою;

Напіврідинне – може виникати руйнування шару оливи і деталі можуть частково контактувати між собою;

Рідинне – робочі поверхні повністю розділені шаром оливи.

При сухому терті коефіціент тертя f=0,1, при напіврідинному – f=0,01, при рідинному – f=0,001.

В залежності від способу подачі масла до поверхонь тертя є такі системи змащування: розбрискуванням, під тиском, комбіновані.

В більшості двигунів застосовується комбінована система змащування. Під тиском змащуються корінні і шатунні підшипники, підшипники розподільного вала, осі коромисел, наконечники штанг, втулки шестерень розподільного вала, кулачки. Решта деталей змащуються розбрискуванням.

Тиск оливи в карбюраторному двигуні 0,3-0,5 МПа, в дизелях – 0,5-0,7 МПа.

Оливна помпа служить для подачі оливи до тертьових частин двигуна.

Помпа встановлюється всередині картера  двигуна або ззовні на картері. Помпа забирає оливу з піддона картера через оливозбірник, оснащений сітчастим фільтром. Цей фільтр охороняє шестерні помпи від влучення між ними великих механічних домішок.

Крім розглянутої вище односекційної помпи, застосовуються також помпи, що складаються з двох секцій, з яких   кожна має своє призначення.

Редукційний клапан служить для обмеження тиску оливи в мастилопроводах системи мащення. Тиск оливи може підвищитися при дуже великій частоті обертання колінчатого вала  двигуна чи при надмірно густій оливі, наприклад, у холодному двигуні.

Масляні фільтри служать для очищення оливи від механічних домішок, в результаті чого збільшується тривалість  роботи двигуна.

В останній час в автомобільних двигунах для очистки оливи використовують все частіше очисники відцентрового типу.

У відцентровому очиснику (реактивно-масляній центрифузі) не потрібна заміна частин і забезпечується дуже ретельне очищення оливи від механічних домішок. Такий очисник заміняє звичайно фільтри грубого і тонкого очищення, встановлювані в системі мащення.

При роботі двигуна температура картерної оливи не повинна сильно підвищуватися щоб уникнути падіння її в’язкості. Часткове охолодження оливи відбувається в піддоні картера й в корпусах зовнішніх фільтрів внаслідок обдуву їх повітрям від вентилятора системи охолодження. Для більш інтенсивного охолодження картерної оливи застосовують масляні радіатори. Радіатори бувають з повітряним чи водяним охолодженням.

При повітряному охолодженні масляний радіатор трубчастого типу, включений у масляну магістраль, ставлять перед радіатором водяної системи охолодження двигуна. При цьому масляний радіатор прохолоджується повітрям, що просмоктується за допомогою вентилятора.

Основні властивості олив — це в’язкість (властивість опору часток оливи взаємному переміщенню) і маслянистість (властивість оливи утворювати на поверхні металу суцільну важкорозривну плівку).

Інші властивості олив: хімічна і термоокислююча стабільність, миючі властивості, коксівність, зольність, координуючі дії, температуру спалаху і застигання.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по цьому e-mail: nltuu@nltuu.com.ua і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2019 Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим