Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

14
Лис

Технічне обслуговування багатоопераційних лісозаготівельних машин

Регламентні роботи з ТО технологічного обладнання багатоопераційних машин та щелепних навантажувачів

Для багатоопераційних машин та щелепних навантажувачів встановлено такі види планового технічного обслуговування: ЩТО, ТО-1, ТО-2, ТО-3 і СО.

Щоденне технічне обслуговування передбачає виконання таких операцій:

– зовнішній огляд машини и цілому, очищення її від забруднення та залишків деревини;

– протирання вікон і прибирання кабіни;

– перевірку натягу і етану линв та їх намотування на барабан лебідки;

– зовнішній огляд та перевірку стану кріплень вузлів і агрегатів;

– перевірку відсутності підтікання оливи у агрегатах;

– перевірку на герметичність гідросистеми;

– перевірку рівня оливи у баці гідросистеми (за потребою, доливання до верхньої позначки вказівника);

– огляд стану різальних кромок, ножів або пиляльних ланцюгів захоплювально-зрізувального пристрою (за потребою, заточування або заміна пиляльних ланцюгів);

– перевірку натягу пиляльного ланцюга.

Під час роботи в умовах підвищеного запилення через кожні 25-30 мото-годин слід промити касети повітреочисника і змастити оливою.

Технічне обслуговування №1 передбачає виконання таких операцій:

– виконання усіх операцій, передбачених ЩТО;

– перевірку і підтягування усіх кріплень та з’єднань;

– перевірку рівня і доливання оливи у редуктори помп та лебідки;

– перевірку і регулювання запобіжних клапанів у гідросистемі;

– змащування усіх точок обладнання згідно карти змащування;

– перевірку кріплення гілкорізних ножів;

– перевірку кріплення кронштейна пиляльної шини (зняти ведучу зірочку пиляльного ланцюга і перевірити її стан);

– перевірку затягування і фіксації болтів кріплення гідроманіпулятора, осей шарнірних з’єднань гідроманіпулятора і т.п.

Технічне обслуговування №2 передбачає виконання таких операцій:

– виконання усіх операцій, передбачених ТО-1;

– перевірку стану рукавів низького і високого тиску гідросистеми (за потребою, заміна несправних);

– перевірку і підтягування кріплень кришок гідроциліндрів та ущільнень на штоці;

– перевірку герметичності гідроциліндрів;

– заміну блоків і линв;

– перевірку стану, очищення і промивання фільтрів бака гідросистеми, фільтрувальних елементів, клапанів гідросистеми;

– змащування шарнірних з’єднань коника, підвіски і т.п.

Технічне обслуговування №3 передбачає виконання таких операцій:

– оцінку технічного стану технологічного обладнання з метою встановлення можливості й доцільності його подальшої експлуатації або ремонту;

– виконання усіх операцій, передбачених ТО-2;

– проминання та заміну оливи у редукторах помп і лебідки;

– промивання гідросистеми та заміну робочої рідини та фільтрувальних елементів;

– перевірку надійності кріплення вузлів та деталей технологічного обладнання;

– заміну зношених ножів гілкорізних машин;

– перевірку і регулювання підвіски захоплювально-зрізувального пристрою;

– перевірку й регулювання напірних (робочих) золотників системи.

Сезонне технічне обслуговування проводиться під час переходу до осінньо-зимового або весняно-літнього періодів експлуатації технологічного обладнання трелювальних тракторів. Його поєднують з ТО і виконують за температури повітря вище +5°С. Суть його полягає у заміні оливи та експлуатаційних рідин в залежності від сезону експлуатації.

Техніка безпеки під час роботи багатоопераційних машин

Загальні вимоги:

– до роботи допускаються особи віком від 18 років, після проходження відповідного медичного обстеження;

– до керування і обслуговування лісосічних машин допускаються особи, які пройшли відповідну підготовку і мають досвід роботи на типових машинах (пройшли стажування), отримали посвідчення та пройшли інструктаж з техніки безпеки;

– допуск до роботи і закріплення машиніста за машиною оформлюється наказом по підприємству;

– машиніст повинен працювати у спеціальному охайному одязі встановленої форми;

– в кабіні машини повинна бути аптечка та захисна каска, яку машиніст зобов’язаний одягати під час його виходу з кабіни;

– забороняється працювати на машині із несправними органами керування, ходовою частиною та навісним обладнанням;

– забороняється працювати з несправними елементами системи живлення (паливний бак, карбюратор пускового двигуна тощо), системи запалювання (акумуляторна батарея і т.п.);

– електороосвітлення і електрообладнання машини повинні бути у справному стані для можливості роботи в нічну зміну (за несправного електрообладнання працювати забороняється);

– забороняється  використовувати  відкритий  вогонь для  підігрівання двигуна, паливних баків і агрегатів гідросистеми;

– забороняється відкривати пробки оливних баків ударами металевих предметів;

– забороняється працювати за відсутності захисних огороджень;

– забороняється працювати на лісосіках зі слабкими заболоченими ґрунтами;

– у випадку появи в робочій зоні сторонніх осіб, робота машиною припиняється.

Підготівельні роботи на лісосіці, а саме звалювання дерев, трелювання, обрізування і збирання гілок та завантаження з використанням лісозаготівельних машин повинні проводитися згідно діючих “Правил техніки безпеки і виробничої санітарії у лісовій галузі”.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по цьому e-mail: nltuu@nltuu.com.ua і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2018 Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим