Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

01
Лип

Трелювальні лебідки та канатні установки

Лебідка має такі основні вузли: двигун, редуктор, барабани, муфти вмикання барабанів, гальма, пристрої для керування барабанами лебідки і раму, на якій змонтовані всі її вузли. Виконавчі механізми лебідки – барабани, що слугують для навивання канатів. При багаторядному навиванні застосовують барабани з ребордами; одну з реборд, звичайно, виконують як ведену частину муфти вмикання і одночасно як гальмівний шків.

Лебідка ЛЛ-10 має вантажний барабан, який приводиться в рух електродвигуном потужністю 7,5 кВт через двоступеневий редуктор.

Лебідка ЛЛ-9 має барабани, які приводяться в рух від електродвигуна потужністю 28,3 кВт, через конічний одноступеневий редуктор і відкриті зубчасті передачі.

Лебідка ЛЛ-11, на відміну від лебідки ЛЛ-9, має дизельний двигун з повітряним охолодженням потужністю 37 кВт, муфту зчеплення і чотиришвидкісну коробку передач.

Лебідка ЛЛ-12А, як і лебідка ЛЛ-11, приводиться в рух від дизельного двигуна. Будова муфти вмикання і гальма, а також керування ними такі ж, як у лебідки ЛЛ-9. На допоміжному барабані лебідки ЛЛ-12А передбачена можливість монтажу канатоведучого шківа, що дає змогу використати її в установках безперервної дії. Крім того лебідка має аеродинамічний сповільнювач.

Лебідку ЛЛ-8 виготовляють з чотирма чи п’ятьма барабанами.

Лебідку ГИЛМ-4 випускають в п’яти- і шестибарабанному виконанні.

Лебідка ЛЛ-14М – чотирибарабанна. Лебідки ЛЛ-12А і ЛЛ-14М уніфіковані і відрізняються тільки за кількістю барабанів. Лебідку ЛЛ-14М можна застосовувати як привід канатних установок, що використовуються для трелювання лісоматеріалів у рівнинній і гірській місцевості та навантаження їх на лісовозний транспорт.

Півпідвісні короткодистанційні канатні установки використовують для трелювання деревини від пня до лісовозної дороги або волока при відвантаженні на лісоавтопотяг. На відміну від підвісних систем, при переміщенні такими установками у підвішеному стані знаходиться лише передня частина стовбурів (сортиментів чи півстовбурів), а задня – волочиться по землі. З цієї групи найбільше розповсюдження отримали ЛЛ-25 (на заміну СТУ-ЗС), ЛЛ-33, МЛ-43, УКТ-1,6, І.АКІХ 550, І.АКІХ-ЗТ.

Трелювально-транспортна установка ЛЛ-26А вантажопідіймальною силою 32 кН належить до двоканатних систем.

Установка ЛЛ-26А може працювати як у режимі підіймання, так і спуску.

При трелюванні деревини тільки на спуск ефективнішим є використання канатної установки ЛЛ-26Б зі спрощеною кареткою, яку оснащено окремим виносним стопором.

Удосконалений варіант ЛЛ-26А (ЛЛ-26В) обладнано дистанційно керованим командним механізмом з гідроприводом.

На базі установки ЛЛ-26А розроблена більш вдосконалена установка ЛЛ-30 для спуску з гір стовбурів, яку обладнано двома спареними каретками.

Установку ЛЛ-20 обладнано тягово-несучим канатом змінної довжини. Вона призначена для транспортування деревини з гірських і заболочених лісосік у підвішеному та напівпідвішеному станах. Базою установки слугує трактор ТТ-4М, з якого зняті трелювальний щит та лебідка.

Ви можете завантажити дану роботу повністю, клікнувши на посилання.

Залиште коментар

Ви повинні зареєструватись для того, щоб мати можливість додавати коментарі.

Поставте будь-яке наше посилання у себе на сайті і пришліть його нам по цьому e-mail: nltuu@nltuu.com.ua і ми поставимо Ваше посилання у нас.

© 2018 Національний лісотехнічний університет України, неофіційний сайт НЛТУУ

При копіюванні матеріалів посилання на сайт nltuu.com.ua є обов'язковим